Page 1954 of 1954 FirstFirst ... 954145418541904194419501951195219531954
Results 19,531 to 19,536 of 19536

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

Member pvh's Avatar
    Quote Originally Posted by The Froq View Post
    Huidige P85+ in twee jaar afschrijven en in december 2015 een P85D kopen.....mis ik 3 jaar geen bijtelling maar heb ik nog 5jaar 4% ipv 7%. Volgens mij kan je na 2 jaar weer de hele riedel Vamil, Kia en Mia aanvragen.......

Lekker kunnen we het niet maken!
    KIA en VAMIL gelden niet meer op personenauto's. MIA is gewoon 50.000, daarvan 36% mag je van de winst afschrijven.
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Member
    Quote Originally Posted by The Froq View Post
    Huidige P85+ in twee jaar afschrijven en in december 2015 een P85D kopen.....mis ik 3 jaar geen bijtelling maar heb ik nog 5jaar 4% ipv 7%. Volgens mij kan je na 2 jaar weer de hele riedel Vamil, Kia en Mia aanvragen.......

Lekker kunnen we het niet maken!
    Ik weet niet of dit serieus bedoeld was, maar ik ben bang dat je dan wel wat uit te leggen hebt aan de belastingdienst: je mag normaliter max. 20% afschrijven per jaar op een bedrijfsmiddel (met VAMIL is dat dan een willekeurige afschrijving van 75% wanneer je maar wilt en gedurende vijf jaar een afschrijving van 20% van de resterende 25%). En als je de auto binnen vijf jaar verkoopt krijg je te maken met desinvesteringsbijtelling, dan moet je een evenredig deel van de genoten MIA/KIA weer terug betalen...
    Voor een tweede auto MIA aanvragen mag natuurlijk altijd.

Mocht je dit serieus van plan zijn, check het dan even met je boekhouder... (of je moet iets weten wat ik niet weet, dan ben ik daar zeker benieuwd naar)

Member pvh's Avatar
    Quote Originally Posted by basvk View Post
    Ik weet niet of dit serieus bedoeld was, maar ik ben bang dat je dan wel wat uit te leggen hebt aan de belastingdienst: je mag normaliter max. 20% afschrijven per jaar op een bedrijfsmiddel (met VAMIL is dat dan een willekeurige afschrijving van 75% wanneer je maar wilt en gedurende vijf jaar een afschrijving van 20% van de resterende 25%). En als je de auto binnen vijf jaar verkoopt krijg je te maken met desinvesteringsbijtelling, dan moet je een evenredig deel van de genoten MIA/KIA weer terug betalen...
    Voor een tweede auto MIA aanvragen mag natuurlijk altijd.

Mocht je dit serieus van plan zijn, check het dan even met je boekhouder... (of je moet iets weten wat ik niet weet, dan ben ik daar zeker benieuwd naar)
    Klopt, VAMIL is in n keer 75% afschrijven, het is eigenlijk niet echt een voordeel, dan alleen een rente voordeel aangezien je een bedrag van de winst afschrijft en hierover dan gn belasting betaald = cashflow = rente (fictief) en meer investeringsruimte om te ondernemen. Je mag dan naast de 75% 4 jaren erna het gedeelte van de overige 25% afschrijven. Je kan er dus ook voor kiezen om gewoon per jaar 20% af te schrijven, en niet de VAMIL te gebruiken als je het nog niet gedaan hebt, en anders moet je weer het gedeelte bij je winst optellen. Dus de truc is eigenlijk om een hoge winst te maken in het jaar dat je VAMIL gebruikt, en een lage winst in het jaar dat je de VAMIL moet terugbetalen. Dat akan je netto best erg veel schelen, zeker als ZZPer.

Vraag is alleen of de MIA ook niet verder uitgekleed gaat worden aangaande EV. Als nu al de VVD begint te zeuren dat ze het vreemd vinden dat een FEV nog steeds niet volledig wegenbelasting moet betalen, (ze willen dus juist 100%!) en ze maken nu al 7% bijtelling dan ben ik bang dat we"als FEV rijders het befaamde "haasje" gaan zijn. Vervelend is ook nog eens, je auto welke je in 2013 hebt aangeschaft, zal dus in 2018 7% bijtelling worden. Dat is voor het topmodel als snel €700 bijtelling per maand. Met zo een €50 wegenbelasting gaat het best vervelend worden. Je 2de hands Tesla is dan een stuk minder interessant dan een Tesla met nog 4% voor bijvoorbeeld 3 jaar op dat moment. De Tes is jonger, nog 5 jaar garantie ipv 3 bij die uit 2013 en zeker veel meer snufjes.

Ik denk dat er erg veel Tesla's zullen worden verkocht nog voor 2016. Als je het topmodel nog in 2016 op naam krijgt, dan scheelt dat je €4000 bijtelling per jaar voor 5 jaren is dit €20.000 en je "verliest" feitelijk maar n jaar 0% bijtelling op je oude. Als je hem begin 2017 verkoopt dan hoef je ook je KIA en MIA niet meer terug te betalen meen ik, of max 1 jaar wat echt niet veel is.

Al met al moet je even goed berekenen wat het je gaat kosten.... dat het je gaat kosten is zeker. Restwaarde zal relatief laag zijn, alleen nog interessant voor particuliere verkoop en maandkosten zullen nieuw voor je zijn...
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Junior Member
    Jeetje, ik ben net 10 minuten op kantoor en al 3 collega's hebben me aangesproken over de Tesla documentaire op National Geographic gisteravond!

Member pvh's Avatar
    Ik heb die nota van Wiebes door zitten lezen en kan niets vinden over dat de 5 jaars overgangsregeling alleen voor lease contracten zou gelden. Deo vergangsregeling is voor alle auto's tenaamgesteld vr 2016. Alle media gaan er maar voor het gemak vanuit dat iedereen leased....

Member bpsmits's Avatar
    Quote Originally Posted by pvh View Post
    Ik heb die nota van Wiebes door zitten lezen en kan niets vinden over dat de 5 jaars overgangsregeling alleen voor lease contracten zou gelden. Deo vergangsregeling is voor alle auto's tenaamgesteld vr 2016. Alle media gaan er maar voor het gemak vanuit dat iedereen leased....
    Ja, dat zit ingebakken in het spraak gebruik.
    heb je een leaseauto?

Weten zij veel dat je een auto ook gewoon kunt betalen
    19 november: Model S 85 - Zwart - 19" - Bruin leder - Obeche hout - Tech package - Luchtvering - Light pkg - Duo lader - Panorama dak - parkeer sensoren

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 8 users browsing this thread. (3 members and 5 guests)

1. ivog,
  2. widodh,
  3. Retep