Page 111 of 1687 FirstFirst ... 11611011071081091101111121131141151211612116111111 ... LastLast
Results 1,101 to 1,110 of 16863

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by The Froq View Post
    Is er wel keuze voor een duo lader? Weten we al hoe het 3 faseladen gaat?
    Wie met het meeste verstand van elektrisch laden voelt zich geroepen slimme vragen te stellen volgende week en dit op Nijntje nivo uit te leggen?
    Wat er nu verteld is:

- Enkele lader: 3x16A (11kW)
    - Duo lader: 3x32A (22kW)

Je hebt bij de Duo lader dan dus twee 3x16A laders die parallel hun stroom van de fases af halen.

De E-Laad palen in Nederland leveren allemaal 3x16A, dus daar ga je niets winnen. Bijna ALLE palen in Nederland leveren 3x16A, maar bijv een Loloo slechts 1x16A.

Ik weet wel dat er palen van volgens mij Heijmans in Amsterdam zijn die 3x32A leveren, maar dat zijn er maar enkele.

Quote Originally Posted by Kevin Sharpe View Post
    Apologies for posting in English. Does anyone have any recent experience of Roadster public charging in Belgium? I'm traveling from Calais to Saarbrücken and would like to 'fast' charge if possible. I've seen some references to 63A Type 2 in Total Garages (Total Bruxelles Cambre) but wonder if that really exists
    No sorry Kevin! I haven't tried those. But they have a Type 2 socket and you should be able to buy charging credit at the counter.

You'll be limited to 32A since I don't think your cable will do 63A?
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Senior Member
    Quote Originally Posted by widodh View Post
    You'll be limited to 32A since I don't think your cable will do 63A?
    Many thanks... I do have a 63A Type 2 to Roadster Cable (from Henry) but have never seen a 63A Charging Station with a Type 2 socket in the wild (The 63A Type 2's I've seen have cables attached).
    Kevin Sharpe - Founder and Patron for UK registered charity Zero Carbon World. Founder and Chairman Mainpine Group. http://about.me/kevinsharpe

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Wie met het meeste verstand van elektrisch laden voelt zich geroepen slimme vragen te stellen volgende week en dit op Nijntje nivo uit te leggen?
    Als je bij de Tesla site je auto gaat designen (niet goed woord denk ik) dan heb je de optie duo-lader, vandaar mijn vraag. Ook staat op de site dat het type 2 stekker wordt. Of het waar is dat heb ik van de week aan Gert-Jan gevraagd, maar nog niets gehoord.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (expected mid April 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Model S R231 EU widodh's Avatar
    Quote Originally Posted by Ray View Post
    Als je bij de Tesla site je auto gaat designen (niet goed woord denk ik) dan heb je de optie duo-lader, vandaar mijn vraag. Ook staat op de site dat het type 2 stekker wordt. Of het waar is dat heb ik van de week aan Gert-Jan gevraagd, maar nog niets gehoord.
    Zie ook mijn post een hier boven.

De Type 2 stekker is door Tesla UK al een paar keer bevestigd, dus laten we het voor nu op 99% zekerheid houden. We weten het pas 100% als het ook echt op de Tesla website staat.
    BMW M5 E39 - Kawasaki Z750R - 3-phase power - Not a Roadster owner, but the co-owner of my/our company is

85kWh - 19" Cyclone grey - Pearl White - Tech Package - PDC - Sunroof - Twin-Chargers - Light package - Nappa Leather

Model S res# 1524 Ray's Avatar
    Wat er nu verteld is:

- Enkele lader: 3x16A (11kW)
    - Duo lader: 3x32A (22kW)

De E-Laad palen in Nederland leveren allemaal 3x16A, dus daar ga je niets winnen. Bijna ALLE palen in Nederland leveren 3x16A, maar bijv een Loloo slechts 1x16A.
    Oke, maar in de toekomst komen er wellicht meer laadpalen met 3x 32A en dan kan je wel semi-snelladen. Ik weet niet of hem later zou kunnen laten inbouwen? Weer een vraag voor het get APM tour.
    Tesla Model S 85 kWh, brown, black lether, piano black, 21" silver, pano, tech, PDC, sound package, air suspension, duocharger, Nov 19 2013 / Renault Twizy ZE 80 june 2012
    2 Trikke EV5.1 (expected mid April 2014) / Follow me on Raymond van der Stelt’s reisblog (Dutch) - Rondreis door UK en Ierland 21 dagen / 2100 km

Member
    Had begrepen dat de keuze van duo lader er zeker is. Enkele lader is 3f 10kW, duo lader is 3f 20kW. Dus je kan altijd 3f laden, heb je 32A beschikbaar en mar 1 lader dan zal je slechts (ongeveer) 15A gebruiken.

Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurd als je slechts 1f (3f niet beschikbaar) kan laden met een enkele lader aan boord. Logischerwijs val je dan terug op 1/3 van 10kW? Met dat in achterhoofd neem ik zeker duo lader. Iemand een idee?

S SIG EU187 - X SIG EU44
    Zie ook mijn post een hier boven.

De Type 2 stekker is door Tesla UK al een paar keer bevestigd, dus laten we het voor nu op 99% zekerheid houden. We weten het pas 100% als het ook echt op de Tesla website staat.
    Heb ook even doorgevraagd naar de 3e rij - de achterwaartse kinderzitjes. Welke lengte daar maximaal op past, want in de diverse US threads lopen de getallen nogal uiteen. Antwoord was dat het nog niet is gehomologeerd voor Europa, dus dat de maten nog niet bekend zijn.
    Mijn reactie dat bestellen dan vast ook nog kan wachten werd negatief ontvangen. Je moet direct je auto finalizeren (ook zo'n mooi woord). Ik ga er wel vanuit dat als de specs wijzigen ik alsnog mijn configuratie kan aanpassen - zonder consequenties voor geld of levertijd.
    Dit is nog niet bevestigd - maar ook niet ontkend.

toch wel vreemd hoe veel nog 'open' is nu ze in Europa wel aardig serieus begonnen zijn.

Ach - early adopters - het hoort erbij

S SIG EU187 - X SIG EU44
    Quote Originally Posted by Benz View Post
    Echt in de buurt van Den Helder is er niemand die een reservering voor een Tesla Model S of Tesla Model X heeft.
    Of we moeten met de boot naar Texel, daar zit er wel 1.
    Ik heb bij Haarlem een SIG 187 S en een SIG X 44

staan ook op die kaart.

Maar die kaart lijkt me verre van compleet...

Junior Member
    Quote Originally Posted by Kevin Sharpe View Post
    Many thanks... I do have a 63A Type 2 to Roadster Cable (from Henry) but have never seen a 63A Charging Station with a Type 2 socket in the wild (The 63A Type 2's I've seen have cables attached).
    Kevin, I think you wil not find a legal charging station on the main land of Europe where you can charge 1 fase 63 amps. Because for the simple reason we are not allowed to pull more than 35 amps from 1 fase. I know in the UK you are allowed on 1 fase up to higher Amps, I believe even up to 70 Amps, you electric system setup is different from ours over here.

Senior Member
    Quote Originally Posted by Texla View Post
    Kevin, I think you wil not find a legal charging station on the main land of Europe where you can charge 1 fase 63 amps.
    Many thanks for your comments... I have charged on a number of HPC's at 70A in mainland Europe but many are restricted to 60A.

A couple of useful maps are located here;

TESLA ELECTRIC HIGHWAY − FAST CHARGING ACROSS EUROPE

Official HPC Charger Map for CH, DE, IT, AT, UK
    Last edited by Kevin Sharpe; 02-01-2013 at 05:12 AM. Reason: typo
    Kevin Sharpe - Founder and Patron for UK registered charity Zero Carbon World. Founder and Chairman Mainpine Group. http://about.me/kevinsharpe

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)