Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

widodh

Model S 100D and Y LR
Moderator
Jan 23, 2011
6,861
2,840
Venlo, NL
English: Since the Belgium thread is 'dead' it seemed best to create one thread for both Belgium and the Netherlands. Since we both speak Dutch it seemed easier.

The rest of this thread will be in dutch!


De oude threads:

* The Netherlands
* Belgium

Het Nederlandse topic begon ook al aardig groot te worden, dus een nieuw topic was wel op zijn plaats.

Inmiddels is er ook een hele hoop besproken, het beste is daarvoor de oude threads terug te lezen.

Wel heeft Rogier Kroymans nog een post gemaakt in het Nederlandse topic, die is wel een must om even te lezen: The Netherlands - Page 39

Moraal van het verhaal: "De Model S wordt centraal geregeld in de UK"

We wachten allen met smart op prijzen voor de Model S in de EU, op de eerste testritten en op de uiteindelijke levering.

De discussie kan hier vrolijk verder gaan! Druk praten tot de Model S bij ons allen voor de deur staat.
 
Nu kunnen we samen Elon hierheen halen, voor de EU marktintroductie van de Model S! :)
Dat zou erg leuk zijn inderdaad.

Ik ben vooral benieuwd hoe het verhaal uit gaat pakken over de EU distributie via Nederland zoals ik van George Blankenship hoorde in Mei van dit jaar.

Lijkt mij dat ze ergens Rotterdam pakken zodat het dicht bij de haven zit voor shipping, maar wellicht een locatie die goed te bereiken is per spoor?
 
Ik benieuwd naar een heleboel dingen. Niet zozeer hoe ze auto hier krijgen maar wel hoe snel,welke optie's kunnen we hier kiezen die er nu in USA nog niet op zitten, wat gaat hij kosten, wanneer krijg ik hem, welke kleuren kunnen we kiezen, als ik aan al die dingen denk en ik lees de reviews en zie de filmpjes op YouTube dan lijk ik wel een klein kind dat zit te wachten voor Sinterklaas kriebels in de buik voor iets wat pas over een paar maanden op mijn parkeerplaats staat. Zit vol spanning te wachten maar des te blijer ben ik als ik hem krijg
 
Dit net op het US forum gelezen(ze beginnen er een beetje mee te rammelen!)
UPDATE ON EU DELIVERY - "BY THE END OF THE YEAR"

This is my email corresp with GB:
xxxxxxx
Hi George !
Is it possible for you give any info when TM will announce European Prices and options ?
Some months ago the TM person in London indicated Q4 for configuration and possibly Signature delivert eraly 2013.
As we have entered Q4 I am very eager to hear prices and make a final configuration
xxxxxxxxx
Answ recieved OCT 20th:

Hi,

We plan to announce EU pricing by the end of the year and begin configurations shortly after the pricing announcement.
Have a great weekend!

George
 
Dat zegt dus nog helemaal niets over de levering :) In ieder geval, als ze kort daarop beginnen kan ik de auto best snel hebben.

720 auto's voor mij. 500 Signatures + 230 Roadster owners alvorens ik aan de beurt ben. Als die fabriek op stoom is, is dat geen probleem.

Wel zit ik er aan te denken om nog een mail richting Tesla te sturen of ze nu een jaar na dato inmiddels een update hebben rondom de 3-fase laden. Hoe gaat dit werken in de EU?
 
is er iemand in Vlaanderen die ook de ecologiepremie voor ondernemingen gaat aanvragen?
Ecologiepremie Plus voor ondernemingen | Vlaanderen.be

In de lijst van in aanmerking komende technologiën onder nr 641:" elektrisch aangedreven vaartuig of voertuig met vier wielen of meer voor gebruik op de weg(on road)". De steun is vastgesteld 30% op de meerkost van 20%.
dus al snel gaat dit om een 4000 a 5000€:wink:
 
Persoonlijke vind ik het bericht van George ronduit slecht nieuws.

Tot nu toe worden de deadlines stelselmatig uitgesteld. Er zouden deze maand prijzen/demo's beschikbaar zijn of heel snel komen. Als ik kijk dat de prijzen eind 2012 worden bekend gemaakt dan ziet de planning er op krapst als volgt uit:
December prijzen
Jan/feb design studio operationeel
Feb/mrt eerste proefritten in Europa
Vanaf apr eerst orders plaatsen
Mei/jun inplannen productie
Juli eerste model S gereed in de VS
Minimaal 2 maanden transport naar Europa
September eerste model S gereed voor aflevering in Europa
Oktober eerste 100 afleveringen

Er zit vast wel ergens een maandje in de planning die sneller en korter kan maar tot nu toe hebben ze nog geen enkele planning gehaald bij Tesla. Ik blijf een fan, maar......moet er wel steeds meer moeite voor doen. Als er niet in 2013 geleverd wordt kost dat 7% bijtelling de eerst 4 jaar.
 
Persoonlijke vind ik het bericht van George ronduit slecht nieuws.

Tot nu toe worden de deadlines stelselmatig uitgesteld. Er zouden deze maand prijzen/demo's beschikbaar zijn of heel snel komen. Als ik kijk dat de prijzen eind 2012 worden bekend gemaakt dan ziet de planning er op krapst als volgt uit:
December prijzen
Jan/feb design studio operationeel
Feb/mrt eerste proefritten in Europa
Vanaf apr eerst orders plaatsen
Mei/jun inplannen productie
Juli eerste model S gereed in de VS
Minimaal 2 maanden transport naar Europa
September eerste model S gereed voor aflevering in Europa
Oktober eerste 100 afleveringen

Er zit vast wel ergens een maandje in de planning die sneller en korter kan maar tot nu toe hebben ze nog geen enkele planning gehaald bij Tesla. Ik blijf een fan, maar......moet er wel steeds meer moeite voor doen. Als er niet in 2013 geleverd wordt kost dat 7% bijtelling de eerst 4 jaar.

iets positiever is wel dat begin oktober de email to finalize your order reeds naar veel reservatiehouders is verzonden.(info uit forum "It's Time to Build Your Model S")

hier is momenteel het hoogste bekende nr: P7424
dit is toch een teken dat ze verwachten om op korte temijn op kruissnelheid te komen.
 
Klopt. positief nieuws, was het niet dat als je je order plaatst je niet eenvoudig meer kan terugtrekken.
Je bent dan 5000$ kwijt. Het is dus een manier om je reserveringhouders binnen te houden voor Tesla.

Het is niet mijn bedoeling om hier negatief te gaan zitten doen (lijkt zeker zo) maar als je kijkt dat de eerst 1000 sig in Amerika nog geleverd moeten worden. Hoeveel problemen dat oplevert, en dan bedoel ik niet alleen de daadwerkelijke productie maar ook het "kwijt" raken van orders.....dat is allemaal niet zoals ik het mij voorgesteld had. Ze lopen gewoon tegen alle kinderziektes aan die horen bij het compleet nieuw opzetten van een autofabriek.

Daarnaast is het nu al zo dat we blij zijn met een algemeen mailtje van George B. De juiste communicatievorm zijn ze ook nog aan het zoeken.

Laten we positief afsluiten. Op de website van Tesla zoeken ze een sales director voor Europa met standplaats Nederland.....misschien krijgen we in de Benelux wat extra voorrang in Europa!
 
:)
Leuk dat de België (Vlaanderen?) en Nederland nu samengevoegd zijn... zal wat meer leven in de Vlaamse bouwerij brengen...
:-(
Ik hoop echt dat ik niet op m'n S moet wachten tot het najaar van volgend jaar!!! Dit zou erg frustrerend zijn... want ik had gehoopt lente zomer 2013!!!
:confused:
Ik ben gewoon particulier.. dus ik hoop ook nog steeds om om in 2013 van één of ander belasting voordeel bij aankoop (voor particulieren) te kunnen genieten
 
Ik vind de woorden eind van het jaar ook verontrustend. Maar positivo als ik ben ia bij mij eind van het jaar op 1 oktober begonnen (. 4e kwartaal) nu maar hopen dat george dat ook vind!
Tesla houd wel vast om 1 e kwartaal 2013 te bouwen voor de eu dus dat blijf ik ook maar hopen
Wel vond ik dat tesla zijn best doet maar op sommige puntjes tekort schiet! Helaas hoort dit bij een opstart/nieuw bedrijf of product en kan ik het wel begrijpen maar blijf de klanten op de hoogte houden. Vooral de info vanuit usa moeten beter/sneller naar uk. Getypt op iphone dus kan wat foufjes bevatten
 
Het is gewoon jammer dat ze de productie niet lekker op gang krijgen. Laten we hopen dat het opstartproblemen waren die ze nu voor het merendeel onder de knie hebben. Er zijn nog voldoende uitdagingen voor Tesla om te overwinnen.

Als ze ons maar in ieder geval op de hoogte houden.
Is toch wel zo'n beetje de eerste regel in de samenwerking met de klant. "Status, status, status!"
 
Facebook bericht van Alfred Molller van het Elektrisch Vervoers Centrum in Rotterdam

Dames en heren, de aller aller aller eerst proefrit in de aller aller aller eerst Tesla Model S, de aller aller aller mooiste, betaalbare volledige elektrische auto waar de de wereld al jaren op heeft gewacht gaat komende week dan eindelijk in Nederland plaatsvinden...

De eerste 20 inschrijvingen bij het HNR- EVC voor de Tesla Model S krijgen deze week een uitnodiging om komende week proef te komen rijden. Er zijn ook nog twee wildcards voor inschrijvingen die deze week zich melden. Dus...

http://elektrisch-vervoer-centrum.nl/?page_id=3498
 
Facebook bericht van Alfred Molller van het Elektrisch Vervoers Centrum in Rotterdam





http://elektrisch-vervoer-centrum.nl/?page_id=3498
Dan trapt iemand mij toch behoorlijk hard op mijn tenen als dat daadwerkelijk gebeurd.

Ik heb toch echt mijn twijfels hoe dit gaat plaats vinden.

Mijn dagelijkse titel is overigens "CTO", mag ik dan ook mee rijden? Ik snap echt niet waar dit vandaan komt.
 
Facebook bericht van Alfred Molller van het Elektrisch Vervoers Centrum in Rotterdam





http://elektrisch-vervoer-centrum.nl/?page_id=3498

Er is dus VOLGENDE WEEK een MODEL S in Nederland…

Dan kunnen wij dus proefrijden als de RABO's klaar zijn!

Goed nieuws! Ik hoor graag van TESLA-EU wanneer we welkom zijn.

- - - Updated - - -

Dan trapt iemand mij toch behoorlijk hard op mijn tenen als dat daadwerkelijk gebeurd.

Ik heb toch echt mijn twijfels hoe dit gaat plaats vinden.

Mijn dagelijkse titel is overigens "CTO", mag ik dan ook mee rijden? Ik snap echt niet waar dit vandaan komt.

Oh yeah - the sh*t hits the fan!
Het zijn Amerikanen - we moeten meer geluid maken:

Hey guys, when is our turn to take the S for a spin next week, since it is in Holland anyway?
 
  • Informative
Reactions: Nogo1966