PDA

View Full Version : The Netherlands

Pages : [1] 2

widodh
03-29-2012, 01:11 AM
Wellicht ook wel leuk om hier een Nederlands topic te starten :)

Zo hier en daar zijn er volgens mij best wel wat Nederlandse (vooral!) lezers actief.

In Nederland rijden er zo'n 100 Roadsters rond en zijn er ook al best wat reserveringen voor de Model S. We moeten er nog even op wachten, maar dan kunnen we heerlijk cruisen door ons vlakke landje met een auto die véél te groot is voor onze parkeerplaatsen :(

Fuzzylogic
03-29-2012, 01:42 AM
Daar ben ik ook bang voor. Dan maar niet parkeren, maar blijven rijden....:smile:

Adm
03-29-2012, 01:58 AM
Gelukkig iig thuis en op het werk geen parkeerproblemen. Dan toch maar op de fiets boodschappen doen?:scared:

Op de wereldkaart staan 22 reserveringhouders voor Model S in Nederland, maar er ontbreken er nog wel een paar die ik "ken". Ik ben benieuwd of er een super charger in Nederland komt indien er voldoende gekocht worden. Leiden, Utrecht en Apeldoorn en je hebt Nederland al aardig opgedeeld.

Nog een maand of 10.... zucht.

widodh
03-29-2012, 02:35 AM
Gelukkig iig thuis en op het werk geen parkeerproblemen. Dan toch maar op de fiets boodschappen doen?:scared:Doe ik al.... ;)

Op de wereldkaart staan 22 reserveringhouders voor Model S in Nederland, maar er ontbreken er nog wel een paar die ik "ken". Ik ben benieuwd of er een super charger in Nederland komt indien er voldoende gekocht worden. Leiden, Utrecht en Apeldoorn en je hebt Nederland al aardig opgedeeld.

Nog een maand of 10.... zucht.Zijn er inderdaad te weinig. Mijn collega heeft er ook een besteld en ken ook nog twee personen met een Signature in bestelling.

Een SuperCharger verwacht ik in NL overigens niet zo heel snel, een lader exclusief voor Tesla's lijkt me niet echt handig.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe ik die Model S ergens ga file parkeren. Thuis en op het werk is het allemaal geen probleem, maar in stad X of Y kan je dat ding niet echt kwijt.

The Froq
03-29-2012, 07:16 AM
Hallo Froq hier. Op dit moment Sig#95. Gaat zeker een Performance worden.

Leuk om een apart draadje te maken met Nederlandse deelnemers. Sinds ik een tip kreeg van een Roadster rijder ben ik via de Tesla in de ban van de Model S geraakt.
Inmiddels een hoop medewerkers van Tesla gesproken waarbij de onthulling van de Model X een hoogtepunt was. Zeer betrokken medewerkers met een enorme drive in hun donder!

widodh
03-29-2012, 09:57 AM
Tesla medewerkers lijken inderdaad behoorlijk gedreven te zijn! Leuk om dat altijd te zien. Evenement in Fremont in Oktober bewees dat behoorlijk.

Heeft iemand hier al voorbereidingen getroffen voor het laden van de Model S thuis? Ik ben bij mijn nieuwbouwhuis al druk bezig om 3x32A in de schuur te hebben om de Model S lekker te kunnen laden.

raymond
03-29-2012, 11:40 AM
Ik ben bij mijn nieuwbouwhuis al druk bezig om 3x32A in de schuur te hebben om de Model S lekker te kunnen laden.

Dat moet best een grote schuur zijn als je 3 S-en tegelijk kan opladen! :tongue:

widodh
03-29-2012, 11:50 AM
Dat moet best een grote schuur zijn als je 3 S-en tegelijk kan opladen! :tongue:Psst, iets met 3-fase ;)

Vraag me overigens af, gaat iedereen hier de Model S zakelijk rijden of zijn er ook nog prive rijders onder ons?

Ik ga de Model S op mijn persoonlijke holding zetten, vanwege de aantrekkelijke bijtelling en fiscale voordelen.

wassenberg
03-29-2012, 11:57 AM
goede avond,

leuk dat er een nederlandtalige link geplaats is,

over voorbereidingen gesproken, ik ben nu een nieuwe garage aan het bouwen in een gedeelte van onze tuin specaal voor de tesla

Het oplaadpunt komt straks van boven zodat je niet over de kabel kunt struikelen, ik weet nog niet of ik voor een 380 V lader kies of gewoon 230 V, widodh, ik lees dat je 32A nodig hebt, is 3*16 A niet genoeg ?

mijn res nummer staat al op de zeemaps, (boekel)

groet gertjan

wassenberg
03-29-2012, 12:01 PM
Ik ben ook van plan om de tesla op de holding te zetten , alleen ik moet mijn compagnon nog overhalen, widoh, is het interessant om een persoonlijke holding te openen alleen voor de tesla en het loon uit de bv ?

widodh
03-29-2012, 12:16 PM
over voorbereidingen gesproken, ik ben nu een nieuwe garage aan het bouwen in een gedeelte van onze tuin specaal voor de tesla

Het oplaadpunt komt straks van boven zodat je niet over de kabel kunt struikelen, ik weet nog niet of ik voor een 380 V lader kies of gewoon 230 V, widodh, ik lees dat je 32A nodig hebt, is 3*16 A niet genoeg ?Als je voorbereid wil zijn raad ik je sowieso een 400V laadpunt aan met minimaal 3x16A.

De Model S zal denk ik niet de laatste EV zijn die uit gaat komen. Een laadpunt met een type 2 stekker van bijvoorbeeld EV-Box zou moeten voldoen.

Ik kies persoonlijk voor 3x32A om voorbereid te zijn. Wellicht neem ik voor mijn vriendin er nog een Renault ZOE bij, altijd makkelijk om snel te kunnen laden, je weet maar nooit. Het huis heeft sowieso al 3x40A, dus het is enkel een kwesite van 5x6mm2 leggen naar de schuur in plaats van 3x2.5mm2

Het is dat ik nu in deze bouw fase alles kan bepalen, dus leek 3x32A me prima. Ik verwacht dat ik de Model S 95% van de tijd op 3x16A zal laden, maar je weet maar nooit!

Ik ben ook van plan om de tesla op de holding te zetten , alleen ik moet mijn compagnon nog overhalen, widoh, is het interessant om een persoonlijke holding te openen alleen voor de tesla en het loon uit de bv ? Goede vraag, dat weet ik zo niet.

Ik heb een persoonlijke holding waar ik 100% eigenaar van ben, daar boven zit het daadwerkelijke bedrijf.

Voordeel is ook, je kan alle laadinfrastructuur zakelijk aanschaffen!

The Froq
03-31-2012, 04:19 AM
Zakelijk rijden heeft zeker vele fiscale voordelen. Zelfs zoveel dat je het in eerste instantie niet zult geloven! Echter er zijn ook nog wat nadelen aan het opladen. Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een leaseconstructie speciaal voor electrische auto's. Hierin zijn direct alle voordelen meegenomen. Op dit moment kan ik er nog weinig concreets over kwijt maar reken op een leasetarief die ruim 20% onder een vergelijkbaar tarief ligt voor bijvoorbeeld een BMW. Daarbij is het fiscale voordeel voor de berijder (werknemer) nog NIET meegenomen.

Iedereen boven een huidig leasetarief van circa 1000 per maand kan zich een Model S veroorloven, moet je niet direct de signature of Performance uitvoering willen. En er rekening meehouden dat je een deel van het fiscale voordeel compenseert in het leasetarief.

szh
04-01-2012, 02:34 AM
Ik denk niet dat er iemand is die de Tesla prive zal kopen. De fiscale voordelen voor een onderneming zijn enorm aantrekkelijk!

Naast 28% Investeringsaftrek komt er nog eens 36% Millieuinvesteringsaftrek bij.

Ik vraag me alleen af wat de meerwarade van de performance versie nou daadwerlijk is... :)

LuckyLuke
04-01-2012, 05:33 AM
Hier P653 uit Eindhoven!
Net als wido (en anderen wss) val ik in de categorie "jonge" ondernemers dus ook ik zal deze auto zakelijk gaan rijden, fiscaal erg interessant idd.
Twijfel nog over performance versie, ik wacht op de uiteindelijke prijs of ik dat er voor over heb of niet.
Ben overigens ook van plan 3x16A door te trekken door achtertuin naar schuur. Heb maar 3x25A binnenkomen, voor 3x35A is het tarief €500/jaar hoger dat vind ik een beetje te gortig (en wss ook niet nodig). Wat is mogelijk of verstandiger? HPC aan buitenmuur schuur of de hierboven genoemde ev paal? (prijs zal ongeveer gelijk zijn?)

Adm
04-01-2012, 05:52 AM
De HPC is voor Nederland niet interessant, want die vraagt en levert veel A (80) met weinig V (220) en dat hebben we in Nederland toch niet.

3x16A is waarschijnlijk voor de meesten voldoende, want hoe vaak verwacht je leeg thuis te komen en heb je meer dan 11kW nodig. 11kW staat ongeveer gelijk aan 55km/h laden. 9 uur laden en de accu is van helemaal leeg weer helemaal vol.

raymond
04-01-2012, 10:49 AM
3x16A is waarschijnlijk voor de meesten voldoende, want hoe vaak verwacht je leeg thuis te komen en heb je meer dan 11kW nodig.

En wie zet die 3x16A om in 48A om single-phase te laden? Last time I checked was 3-phase laden nog niet beschikbaar, en een 11kW converter is niet heel goedkoop. Toch?

widodh
04-01-2012, 11:12 AM
En wie zet die 3x16A om in 48A om single-phase te laden? Last time I checked was 3-phase laden nog niet beschikbaar, en een 11kW converter is niet heel goedkoop. Toch?Tesla heeft aangekondigd dat de Model S 3-fase laden zal gaan ondersteunen.

Ik heb zelf thuis 3x40A en kan de Model S dus met 3x32A gaan laden thuis.

Mijn huis is 4 maanden oud, dus ik heb nu alle tijd om het aan te leggen zoals ik wil. Het laadpunt komt aan de nog te bouwen schuur, de ideale tijd nu om alles voor te bereiden.

Het extra vastrecht voor de 3x40A is wellicht wat veel en ik denk ook dat 3x16A voldoende moet gaan zijn voor de S, echter verwacht ik voor mijn vriendin nog een ZOE aan te schaffen, dan is het wel fijn als beide kunnen laden op 3x16A.

De HPC op 60/70/80A zou alleen nodig zijn voor de Roadster, maar dat gaat in Nederland gewoon niet lukken. 32A is gewoon de max waarmee je in 99,9999% van de gevallen een Roadster gaat kunnen laden.

Daarom ben ik ook zo heel erg blij dat de Model S wél 3-fase laden gaat ondersteunen! Zeker omdat alle publieke laadpunten ook 3-fase zijn. Lekker rondtouren door NL en ook niet meer 100km/h te hoeven rijden, maar lekker 130km/h en je weinig zorgen maken.

ManuVince
04-03-2012, 03:02 AM
Hi there,

P300 in Leiden

Sorry for the post in English. I'm not completely fluent in dutch... After 8 years in NL... Shame on me, that's because :
1- I'm a bit lazy
2- You guys speak english too well ;-).

My dutch is just good enough to understand what you guys are writing, but not yet good enough to write myself in Dutch.

I'm planning myself to install a 3x16A plug in my garage. That will be good enough considering the short distance I usually drive. The longest I will do is probably to go diving in Zeeland. So most of the time I will toping off the battery. If you have the whole night, better do that a low current so that the battery lasts longer.

Can't wait to get that beauty !

widodh
04-03-2012, 04:10 AM
I'm planning myself to install a 3x16A plug in my garage. That will be good enough considering the short distance I usually drive. The longest I will do is probably to go diving in Zeeland. So most of the time I will toping off the battery. If you have the whole night, better do that a low current so that the battery lasts longer.Ik woon in Zeeland :)

Genoeg laadpalen hier, vooral op parkeerplaatsen achter de stranden, ideale plaats om te laden.

wassenberg
04-07-2012, 11:41 AM
goede avond,

het is niet mogelijk om 3*16A om te zetten in 1*48 A 230 V, dit heb ik nagevraagd bij verschillende producenten van transformatoren.

widodh
04-08-2012, 01:51 PM
goede avond,

het is niet mogelijk om 3*16A om te zetten in 1*48 A 230 V, dit heb ik nagevraagd bij verschillende producenten van transformatoren.Dat hoeft ook niet, de Model S kan zelf 3-fase laden, omzetten is dan ook niet nodig :-)

wassenberg
04-14-2012, 09:13 AM
goede avond,

Ik heb nog eens nagedacht over 3 fase laden. Persoonlijk verwacht ik dat het makkelijker is om een gewone 230 v lader te hebben ....waarom:

- In de praktijk zal het vaak op bij-laden neerkomen.
- Ga je ergens op bezoek verderweg, is de kans dat ze 380 V beschikbaar hebben kleiner
- Mocht je een verlengkabel nodig hebben, heeft iedereen wel een 230 v haspel beschikbaar
- je kunt de groepen in huis mooi verdelen...auto-wasmachine/droger - kookplaat, ik denk dat dit in de praktijk nodig is. Ga maar na, je komt thuis van het werk , je laad de auto op, en tegelijkertijd word er gekookt en gewassen. dus de stroom kan niet allemaal naar de auto.

Groet G Wassenberg

Fuzzylogic
04-14-2012, 11:55 AM
De mogelijkheid tot 3 fase laden betekent niet, dat je niet op een fase kunt laden.
Tussen de fasen onderling is wel een spanning van 380-400 Volt, maar tussen fase 1,2,3 en nul is de spanning 230Volt

Als er 3x 10kW laders in de Model S zitten, dan kan je max met 43 A op een fase laden, in de praktijk zal dit echter 32 A zijn.
Dus gewoon in het stopkontakt moet geen probleem zijn.

Voor dat laatste probleem kan wel een oplossing gevonden worden.
Ik laad thuis met 25A de roadster op (1 fase), mijn EVSE houdt vervolgens de max stroom op die fase in de gaten, en als er meer verbruikers worden aan gezet, zal de laadstroom naar de roadster automatisch worden teruggeregeld.

wassenberg
04-14-2012, 01:16 PM
goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G Wassenberg

widodh
04-14-2012, 01:38 PM
goede avond,

hoe werkt die evse? Ik weet idd dat 3 fase een spanning onderling hebben van 400 V, wanneer deze evse ook de 3-fase lader kan verminderen in stroom is dit wel een goede oplossing voor mij.

alvast bedankt. G WassenbergHij heeft deze EVSE zelf gebouwd.

Ik ben hier zelf ook mee bezig, maar ben nog niet echt ver.

In mijn meterkast hangt deze meter: 3 fase energieteller 65 A, LCD - Wissel-, draaistroomteller - Conrad Electronic (http://shop.conrad.nl/huis-en-tuin/elektro-installatietechniek/meterkast-toebehoren/wissel-draaistroomteller/125548.html)

Daar is dan precies uit te lezen hoe veel A er verbruikt wordt. De EVSE kan die waardes uitlezen en op basis daarvan de auto instructies geven minder hard te gaan laden.

Ik heb 3x40A thuis en kan de Model S dus met 3x32A opladen, maar zodra ik ga koken en de oven aan zet zal de Model S een tikkie terug moeten. De EVSE zal dit dan detecteren en terug schakelen (Allemaal theorie!)

Maar de Model S kan ook prima enkel-fase laden, in een normaal stopcontact prikken is geen probleem! Het voordeel is echter dat je 3-fase kan laden wanneer je dit juist wil!

Wiebe
04-21-2012, 05:55 AM
Allen,

Kan iemand mij iets vertellen over de geschatte levertijd van een Model S (met de grootste batterij) in NL? Ik heb al een paar keer gemaild met Tesla via hun site: geen antwoord. Voor mij komt het er op neer dat ik de auto in 2013 moet hebben. Is dat realistisch als ik nu nog moet intekenen?

Ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen dat het uitermate zwijgzame Tesla. Ik vind het prachtige auto's maar ik stoor me eerlijk gezegd aan de nevelen waar men zich in hult.

Alvast dank, Wiebe

Adm
04-21-2012, 06:24 AM
Hallo Wiebe,

Ik denk dat het geen probleem is om in 2013 een Model S te rijden. De wachtlijst is nog niet dermate lang dat als je nu inschrijft dat je naast de boot valt. Je kunt ook kiezen om kontakt met Athlon Car Lease op te nemen die 150 Model S'sen gereserveerd hebben (voor heel Europa) waarvan er de helft al besproken zijn.
Je kunt natuurlijk ook gelijk kontakt opnemen met het filiaal in Eindhoven: Tesla Benelux | Tesla Store Locations | Tesla Motors (http://www.teslamotors.com/benelux) Tel. 0499-462993

szh
04-22-2012, 06:00 AM
De mail die ik van Tesla heb ontvangen:

De Signature zal vanaf het eerste kwartaal 2013 leverbaar worden, de algemene productie verwacht ik vanaf midden tweede kwartaal. Deze herfst verwachten we een aantal mogelijkheden om de wagens te testen en te configureren.

Een upgrade naar Signature is ten alle tijde mogelijk. Zolang ze niet uitverkocht zijn. We zitten nu al ver over de helft van de 500 beschikbare Signatures.

wassenberg
04-22-2012, 12:05 PM
goede avond,

wanneer ik het goed begrijp, word de tesla pas in de herst afgeleverd ?? Weet iemand of dit ook geld voor de reserveringshouders, of geld dit alleen voor de laatste reserveringen ? groet g wassenberg

Adm
04-22-2012, 12:21 PM
Zoals ik het begrijp komt er deze herfst één of meerdere demo's, maar de levering in Europa begint pas eerste kwartaal 2013 voor de signature's en derde kwartaal 2013 voor de normale versie's.

widodh
04-23-2012, 12:26 AM
Zoals ik het begrijp komt er deze herfst één of meerdere demo's, maar de levering in Europa begint pas eerste kwartaal 2013 voor de signature's en derde kwartaal 2013 voor de normale versie's.Derde kwartaal? Het wordt wel constant naar achteren geschoven zeg, pff.

Mij werd in Geneve nog verteld dat ik hem in Maart 2013 uiterlijk wel zou hebben, de sigs zouden in Januari van de band af rollen.

jetje
04-23-2012, 01:03 AM
even tussendoor over opladen. ik heb mijn siganture nu 7 maanden geleden gereserveerd sta vrij hoog in nederland volgens tesla.
laden doe ik lekker op een voor electrische auto's geresveerde parkeerplaats bij mij voor de deur. aangevraagd via Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland (http://www.e-laad.nl/)
kost niks en de stroom is nu nog gratis daarna gereduceerd tarief.
een tesla stelen ben ik niet zo bang voor want hij is geheel op naam geregistreed incl. de track en trace die er standaard op zit.
het aanvragen is wel een traject van 6 maanden maar ja we moeten toch nog wel even wachten.

ik heb de stichting en de gemeente dus gevraagd even te wachten met plaatsen want anders kan/mag ik mijn huidige auto niet voor de deur parkeren

jetje
04-23-2012, 01:16 AM
goede dag heren/mede tesla liefhebbers en of reserveringhouders

ik ga de tesla zakelijk kopen en prive ook rijden, het is wel even afwachten met de bijtelling aangezien er geruchten gaan dat deze van 0% naar 7% gaat! maar ach dat lossen we dan wel weer op.
wat betreft het laden heb ik na wat contacten bij mijn gemeente aangesproken/ingelicht te hebben stichting elaad ingeschakeld voor een laadpunt bij mij voor de deur Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland (http://www.e-laad.nl/)
deze plaatsen een laadpaal voor de deur met goedkeuring van de gemeente! stroom is voorlopig nog gratis en parkeren vervolgens ook en de paal plaatsen ook. dit is wel een traject van 6 maanden aangezien het de gemeenteraad moet passeren. dus van te voren de gemeente inlichten kan geen kwaad.

verder hoor ik in engeland dat de signature echt begin 2013 komt maar als je hem incl. alle opties neemt (performance,pano dak,kinderstoeltjes) je bij het 2e transport zit. maar dat zijn geruchten.
nu denk ik dat ik blij mag zijn als ik hem in april voor de deur heb staan

Adm
04-23-2012, 04:12 AM
Sorry Wido, typfoutje: 2e kwartaal.

jcstp
04-23-2012, 01:44 PM
Ecotricity Electric Highway (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7441-Ecotricity-Electric-Highway/page3?p=132814#post132814)

It's being suggested that some of the reliability problems are the result of the pilot signal generator in the Charging Station being subjected to 100V because "it is the non std Tesla leads (made up and used on a Tesla) that have caused the issues" and these "poor quality leads come from Holland & are available off the web (I have been told they are sold in kit form)" and that "The fault can appear up to 4 charge sessions later".

I personally don't give any credence to this at all but it would help me push back if I had some idea how many Type 2 ("mennekes") leads are in use in the UK and Germany (where they claim the issue also exists) and what problems (if any) people have experienced.

Many thanks!

widodh
04-24-2012, 12:39 AM
goede dag heren/mede tesla liefhebbers en of reserveringhouders

ik ga de tesla zakelijk kopen en prive ook rijden, het is wel even afwachten met de bijtelling aangezien er geruchten gaan dat deze van 0% naar 7% gaat! maar ach dat lossen we dan wel weer op.
wat betreft het laden heb ik na wat contacten bij mijn gemeente aangesproken/ingelicht te hebben stichting elaad ingeschakeld voor een laadpunt bij mij voor de deur Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland (http://www.e-laad.nl/)
deze plaatsen een laadpaal voor de deur met goedkeuring van de gemeente! stroom is voorlopig nog gratis en parkeren vervolgens ook en de paal plaatsen ook. dit is wel een traject van 6 maanden aangezien het de gemeenteraad moet passeren. dus van te voren de gemeente inlichten kan geen kwaad.

verder hoor ik in engeland dat de signature echt begin 2013 komt maar als je hem incl. alle opties neemt (performance,pano dak,kinderstoeltjes) je bij het 2e transport zit. maar dat zijn geruchten.
nu denk ik dat ik blij mag zijn als ik hem in april voor de deur heb staan
Als je de auto uiterlijk 2013 ten naam stelt betaal je 60 maanden 0% bijtelling, daarna ga je 7% bijtelling betalen.

Als de auto NA 2013 op kenteken wordt gezet betaal je direct 7% bijtelling.

wassenberg
04-24-2012, 04:20 AM
Goede middag

ik heb gevraagd aan rogier kroymans of het mogelijk was om dit jaar nog een contract te maken voor de aankoop van de tesla. dit was geen probleem, volgens mij kun je dan nog voordeel hebben van de0% bijtelling

widodh
04-24-2012, 04:44 AM
Goede middag

ik heb gevraagd aan rogier kroymans of het mogelijk was om dit jaar nog een contract te maken voor de aankoop van de tesla. dit was geen probleem, volgens mij kun je dan nog voordeel hebben van de0% bijtellingNee, er wordt gekeken naar de datum waarop de auto op kenteken gezet wordt.

Je hebt 0% bijtelling zolang de auto maar in 2013 op kenteken gezet wordt, dat is dus allemaal geen probleem. 60 maanden 0% bijtelling en daarna 7%

ernst
04-24-2012, 10:12 AM
En hoe werkt het voor een roadster die in 2011 te naam is gesteld? Blijft die nu vrij of is dit ook slechts voor 60 maanden?

widodh
04-24-2012, 11:27 AM
En hoe werkt het voor een roadster die in 2011 te naam is gesteld? Blijft die nu vrij of is dit ook slechts voor 60 maanden?Volgens mij blijft die het 0% bijtellingstarief houden zolang de tenaamstelling niet veranderd.

Wiebe
04-25-2012, 06:18 AM
even tussendoor over opladen. ik heb mijn siganture nu 7 maanden geleden gereserveerd sta vrij hoog in nederland volgens tesla.
laden doe ik lekker op een voor electrische auto's geresveerde parkeerplaats bij mij voor de deur. aangevraagd via Stichting e-laad plaatst oplaadpunten voor elektrische auto's door heel Nederland (http://www.e-laad.nl/)
kost niks en de stroom is nu nog gratis daarna gereduceerd tarief.
een tesla stelen ben ik niet zo bang voor want hij is geheel op naam geregistreed incl. de track en trace die er standaard op zit.
het aanvragen is wel een traject van 6 maanden maar ja we moeten toch nog wel even wachten.

ik heb de stichting en de gemeente dus gevraagd even te wachten met plaatsen want anders kan/mag ik mijn huidige auto niet voor de deur parkeren

Jetje, begrijp ik het goed dat je de oplaadpaal al hebt besteld bij e-laad terwijl je Tesla nog in bestelling is? Is dan alleen de reserving voldoende om de paal aan te vragen?

Dank, Wiebe

Wiebe
04-25-2012, 06:20 AM
Begrijp ik het goed (zie post Jetje) dat je een laadpaal al kunt aanvragen als je de Tesla in bestelling hebt? Geldt dit ook als je slechts de reservering hebt gedaan? Graag info, ben benieuwd!

jetje
05-07-2012, 04:52 AM
Begrijp ik het goed (zie post Jetje) dat je een laadpaal al kunt aanvragen als je de Tesla in bestelling hebt? Geldt dit ook als je slechts de reservering hebt gedaan? Graag info, ben benieuwd!

de reservering is genoeg om via elaad alles aan te vragen

LuckyLuke
05-10-2012, 03:32 AM
Received this email some minutes ago:

Beste Roadster eigenaren / Model S reserveerders,

Zoals wij menigeen van u hebben beloofd willen wij u hierbij laten weten dat er op dit moment nog 85! Model S Signature editions zijn.

Mocht u dus als 1 van de eersten de Model S willen rijden is dit ongeveer het moment om dat te beslissen.
Ook kunt u nu dus nog uw Model S reservering omzetten naar Model S Signature indien gewenst.

Voor vragen kunt u ons natuurlijk altijd bereiken.

Dear Roadster owners / Model S reservation holders,

Like we have promised some of you we hereby like to inform you that there are only 85! Model S Signature editions left at this moment.

If you would like to be 1 of the first to get your Model S, this would be the moment to make that decision.
This would also be the moment to change your Model S reservation into Model S Signature if desired.

Please contact us if you have any questions at all.

widodh
05-10-2012, 04:15 AM
Zolang er geen duidelijkheid is over de verschillen in levertijd zie ik het voordeel in een Signature niet. Ik heb ook een laag nummer, dus ik denk dat het allemaal weinig gaat uit maken in Europa.

VolkerP
05-10-2012, 05:18 AM
+1 wido! I don't see any point in upgrading, too.

Signature delivery might be a few days or weeks earlier than the general production cars. Ordering a sig right now lets you overtake the queue of ~900 general production cars, though - that#s worth 5 weeks of production when the Fremont Factory runs at full speed in 2013, and 50% of production is assigned to overseas markets.
Not really worth the extra cash.

Met vriendelijke groeten
Volker

Dww
05-10-2012, 02:21 PM
Hallo, nieuw hier op dit forum. Volg Tesla al sinds 2006 en heb eind maart 2009 mijn Model S besteld (p34). Ik lees hier dat de planning voor levering van de eerste europese p-serie pas 2e kwartaal 2013 wordt. Je geduld wordt zo wel erg op de proef gesteld, ik had toch gehoopt dat het januari/februari zou worden. Begon toch even te twijfelen na dat mailtje over upgraden naar een Signature.

Weet iemand in hoeverre Tesla heeft bevestigd dat de euro Model S geschikt gemaakt wordt voor 3-fase laden? Ik zie wel dat diverse mensen er al vanuit gaan en zich voorbereiden op 3-fase maar een formele bevestiging van Tesla zou toch prettig zijn.

LuckyLuke
05-10-2012, 11:10 PM
EU versie zal 3fase laden ondersteunen zie ook eerder in deze thread en zie ook deze post: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/8173-Future-Charging-for-Model-S-1-phase-or-3-phase-(Part-2)

Volgens mij is nog niet gecommuniceerd wanneer de eerste EU leveringen plaatsvinden, alles wat je nu hoort zijn slechts geruchten en hang in grote mate af van hoe snel/goed de productie gaat verlopen.

Dww
05-11-2012, 04:26 AM
Dank voor je antwoord, dat had ik even gemist. Ben benieuwd of er voor 3fase ook een single- of twincharger optie komt.

widodh
05-11-2012, 09:58 AM
Dank voor je antwoord, dat had ik even gemist. Ben benieuwd of er voor 3fase ook een single- of twincharger optie komt.Zo ver we nu weten komt er een derde charger in de Model S zodat we per fase één lader hebben.

3x32A moet dan ook mogelijk zijn.

Overigens wel interessant over E-Laad, mijn collega moet een E-Laad paal hebben om te kunnen laden bij zijn huis in het centrum van Middelburg, mooi om te weten dat we hem eerder kunnen aanvragen!

Right_Said_Fred
05-11-2012, 10:30 AM
Hallo allemaal. Ik heb net een Model S Signature Performance besteld. Het mailtje van gisteren trok me over de streep, ik zat al een tijdje te dubben en het moest er maar eens van komen.

Maar wat me vooral trekt in de Model S is de volledig zero emission, de snelheid en de praktische bruikbaarheid.

szh
05-11-2012, 11:03 PM
Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.

Right_Said_Fred
05-12-2012, 09:47 AM
E-laad zal dit inderdaad niet doen, want zo'n oplaadpunt moet voor iedereen toegankelijk zijn en dat is een garage niet (althans, ik neem aan dat het een privé garage is).

widodh
05-12-2012, 01:17 PM
Iemand ervaringen met het plaatsen van laadpalen in garage's? Dit doet e-laad namelijk niet. De garage is ook niet direct verbonden aan mijn huis zelf. Het zit er ongeveer 25-35 meter vandaan.Als het vanuit je huis komt zou ik er voor kiezen de meterkast naar 3x25A te laten upgraden in plaats van de 1x40A die je nu waarschijnlijk hebt.

Dan zou ik een 5x2.5mm2 kabel leggen naar de schuur zodat je de Model S met 3x16A kan opladen, ofwel 11kW. Dat zorgt voor een volle accu in zo'n 8 uur.

Dww
05-15-2012, 02:44 AM
@widodh:
Ja een derde charger is waarschijnlijk de meest eenvoudige en efficiente oplossing. Zal wel wat meer kosten vrees ik. Ik ben niet zo'n elektricien maar 5x2,5 is waarschijnlijk 3 fase draden, een neutraal en een aardedraad?
Leuk om te weten dat jullie in Middelburg met een laadpunt bezig zijn. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en heb in Middelburg op school gezeten. Handig bij een tripje Zeeland met de S!

Texla
05-16-2012, 01:32 PM
Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groet

Senninha
05-18-2012, 08:00 AM
Hallo,

korte introductie :

ben als automotive consultant werkzaam en sind 1. rit in 2008 met echte e-Autos zoals de Tesla en eRuf ook als ware petrolhead om. Deze autos zijn "elektriserend" !

Alle nederlandse Teslarijders zou ik graag, aktief als markertingpartner, opmerkzaam willen maken op ons fraaie event in de herfst. De Bertha Benz Challenge 2012.

Op wens van bekende duitse Teslisten zoals Rafael de Mestre ( in 80 dagen elektrisch om de wereld) zullen deelnemers op 16.09 voor meer dan 30.000 motorsport
toeschouwers op de Hockheimring kunnen zoomen ! Bij elkaar een 3 daags topprogramma. Doe ook mee en meld u het beste direkt aan. De startplaatsen zullen snel weg zijn............

Flashy video van Rafael de Mestre:

http://www.youtube.com/watch?v=Yfx2NejRoKQ

Alle Infos vind u hier :

Aktuell (http://www.bertha-benz-challenge.de)

Of ook op aanvraag bij mij via PN.

e-groeten,

S.

widodh
05-21-2012, 03:07 AM
Widodh, aller eerst goed idee voor deze Dutch Topic.

Ik wil even reageren op het advies van het trekken van één 5 X 2,5 mm2 kabel naar de schuur. Ten eerste ik zou in dit geval bij aanschaf van één Model S Performance gaan voor een zwaardere installatie van 3 X 35 Amp en minimaal een kabel trekken van 5 X 4 mm2 en afhankelijk van de afstand zelfs gaan voor een 5 X 6mm2 kabel. ( ongeveer 10 Amp per mm2 )
Iemand die één performance aanschaft moet niet gaan beknibbelen op kabel en installatie denk ik, zo iemand wil ook snel laden en mijn ervaring is dat je toch het meest thuis aan het net hangt.
Ja het kost iets meer aan vaste lasten per maand maar ik denk niet dat je daar van wakker ligt bij aanschaf van deze auto. Zo iemand gaat voor de top in electrisch rijplezier!

Met vriendelijke groetIk heb zelf 5G6 (2x zelfs) naar mijn schuur getrokken, zo kan ik de Model S met 3x32A opladen. Mijn huis heeft ook 3x40A liggen, dus dat is voldoende.

5G2.5 zou echter al voldoende zijn voor de meeste mensen zodat ze met 3x16A kunnen opladen.

LuckyLuke
06-07-2012, 10:03 AM
Leuke blog posts van TU/e prof. Steinbuch:
http://steinbuch.wordpress.com/2012/05/25/elektrisch-rijden-voor-de-zzper-heel-goedkoop/
Wel veel aannames dus of die berekening klopt vraag ik me af, maar zeker een interessant stukje.
Hij heeft ook een review van een weekendje met een roadster er op gezet:
http://steinbuch.wordpress.com/2012/06/03/een-weekend-met-een-tesla-roadster/

The Froq
06-07-2012, 10:36 AM
Tesla will sell 20,000 vehicles next year, CEO says (http://green.autoblog.com/2012/06/07/tesla-will-sell-20-000-vehicles-next-year-ceo-says/)

Binnen zes maanden levering in Europa....Ik zeg dat is goed nieuws.
Bij voorkeur december de Model S op kentekenen. Kan de "investering" nog in de belastingopgave van 2012 mee!

raymond
06-07-2012, 11:19 AM
Enig idee waar we in NL de voorste kentekenplaat laten?

LuckyLuke
06-07-2012, 11:29 AM
Zal vast wat op verzonnen worden, maar zal moeilijk worden het fraai uit te laten zien.
Hopelijk maakt het RDW een uitzondering zodat het kleine formaat plaat gebruikt mag worden omdat het een USA merk is?

widodh
06-08-2012, 02:58 AM
Zal vast wat op verzonnen worden, maar zal moeilijk worden het fraai uit te laten zien.
Hopelijk maakt het RDW een uitzondering zodat het kleine formaat plaat gebruikt mag worden omdat het een USA merk is?Ik denk het eigenlijk niet, want de Roadster heeft dit toch ook niet?

Het kan alleen volgens mij bij geïmporteerde auto's, maar de Model S wordt gewoon volgens de EU normen toegestaan.

Tesla will sell 20,000 vehicles next year, CEO says (http://green.autoblog.com/2012/06/07/tesla-will-sell-20-000-vehicles-next-year-ceo-says/)

Bij voorkeur december de Model S op kentekenen. Kan de "investering" nog in de belastingopgave van 2012 mee!Ik hoop het ook zo, maar ik blijf zelf toch nog aan Maart/April 2013 vasthouden voor mijn P187.

Hoe leuk ook, ik denk dat de USA en Canada voor blijven gaan :(

Daarnaast is me al verteld dat het 3-fase geheel toch nog wel voor een stukje vertraging zorgt.

cohere
06-08-2012, 06:14 AM
Dag mensen! Ik haak na veel lezen aan als actieve poster. P500 uit Apeldoorn is onze reservering (en misschien gaan we voor nog één!) en we gaan voor een 85kWh. Zoals Widodh zegt, het zal wel tot maart / april 2013 duren...helaas!

Weet iemand al of de HPWC ook naar Nederland komt? Zou wel sjiek zijn om hetzelfde apparaat te hebben als in de US. En type stekker...Tesla propietary of 'europa' standaard...?

Right_Said_Fred
06-09-2012, 06:47 AM

Bij voorkeur december de Model S op kentekenen. Kan de "investering" nog in de belastingopgave van 2012 mee!

Die 6 maanden - december dus - geldt zeer waarschijnlijk alleen voor de Signatures (zelf heeft Tesla Nederland het overigens nog over januari of februari voor de Signatures, maar nu ze in de VS wat voorliggen op het schema weet je maar nooit). Voor de normale productie-auto's zal het wel eind 1e kwartaal of begin 2e kwartaal worden.

Dat je de investering dan niet meer in 2012 kunt onderbrengen is toch niet zo erg? Je schrijft gewoon een brief aan de belastingdienst met een verlaagde schatting voor 2012 en je krijgt de te veel betaalde voorheffing terug. Of je geeft een lage schatting op voor 2013 , zodat de voorlopige aanslag voor 2013 een stuk lager uitvalt. Dan komt het belastingvoordeel ook al snel terug.

Right_Said_Fred
06-09-2012, 06:53 AM
Enig idee waar we in NL de voorste kentekenplaat laten?

Dat zal vermoedelijk de onderzijde van de zwarte plastic grille worden. Mooi is anders, maar ik zie weinig andere mogelijkheden. Lager kan waarschijnlijk niet, want dan sluit je een groot deel van de luchtinlaat af die onder de grille zit. En die inlaat is al niet zo groot (vanwege het ontbreken van een verbrandingsmotor).

The Froq
06-09-2012, 12:17 PM
@ Dutch Solar.

We blijven toch wel een beetje integer in Nederland, hoop ik. Je hebt helemaal gelijk, oplossingen zijn er wel te vinden. Het zou gewoon mooi zijn als je in december de boel netjes kan afhandelen.

Overigens heb ik een Signature reservering, bij het plaatsen van de reservering was de verwachting dat er wellicht als " kerstkado" geleverd zou worden.
Toen ik 9 feb bij de Model X presentatie was hoorde ik dat het eerder feb 2013 zou worden.

Kortom, we wachten nog even rustig af....

wassenberg
06-09-2012, 11:30 PM
Goede morgen,

Wanneer je het tech/pakket niet als optie neemt, is het dan mogelijk om via de internetverbinding toch te navigeren. Ik kan me voorstellen dat er een app is die je kunt downloaden voor de navigatie ipv het tech/pakket als optie te nemen. Het tech/pakket vind ik nl niet zo interessant, behalve als je het nodig hebt voor de navigatie

gertjan.

Right_Said_Fred
06-10-2012, 11:20 AM
@ Dutch Solar.

We blijven toch wel een beetje integer in Nederland, hoop ik. Je hebt helemaal gelijk, oplossingen zijn er wel te vinden. Het zou gewoon mooi zijn als je in december de boel netjes kan afhandelen.

Overigens heb ik een Signature reservering, bij het plaatsen van de reservering was de verwachting dat er wellicht als " kerstkado" geleverd zou worden.
Toen ik 9 feb bij de Model X presentatie was hoorde ik dat het eerder feb 2013 zou worden.

Kortom, we wachten nog even rustig af....

Mijn advies is volstrekt integer hoor.

Als je de Signature nog in december 2012 krijgt en de investering dus in 2012 doet, dan kun je meteen een brief schrijven naar de belastingdienst waarin je aangeeft dat je verwacht dat je winst over 2012 fors lager gaat uitvallen (in elk geval over een investeringsbedrag van netto € 90.000 à € 100.000 de 36% milieu-investeringsaftrek - op tijd aanvragen, maar in elk geval binnen 3 maanden na de investering! - en 28% kleinschaligheidsinvesteringsaftrek met een max. van € 15.120). De belastingdienst zal je dan al over 2012 een verlaagde voorlopige aanslag opleggen en eventueel al afgedragen voorheffing terugstorten. Je hoeft dus niet te wachten tot de aangifte in 2013.

Min of meer hetzelfde geldt wanneer de levering en investering pas in bijvoorbeeld februari 2013 plaatsvinden. Dan kun je de belastingdienst een brief sturen waarin je aangeeft dat je verwacht dat je winst over 2013 fors lager gaat uitvallen (in dat geval ook nog 20% afschrijving, bovenop de 36% mia en 28% kia. Bij elkaar toch een aardig bedrag). De belastingdienst zal je dan al over 2013 een verlaagde voorlopige aanslag opleggen, zodat je de besparing al meteen in 2013 verwezenlijkt via een lagere voorheffing. Je hoeft dan dus niet te wachten tot de aangifte in 2014.

Dit is allemaal volstrekt legaal en zelfs integer :smile:

(dat ik eerder schreef dat de investering nog in 2012 kan vallen als de auto pas in 2013 wordt geleverd, was een foutje. Dat kan alleen als je het investeringsbedrag al in 2012 stort een bijvoorbeeld een derdenrekening van Tesla. Maar Tesla kent die mogelijkheid niet. Fisker bijvoorbeeld wel).

widodh
06-11-2012, 11:42 AM
Dag mensen! Ik haak na veel lezen aan als actieve poster. P500 uit Apeldoorn is onze reservering (en misschien gaan we voor nog één!) en we gaan voor een 85kWh. Zoals Widodh zegt, het zal wel tot maart / april 2013 duren...helaas!

Weet iemand al of de HPWC ook naar Nederland komt? Zou wel sjiek zijn om hetzelfde apparaat te hebben als in de US. En type stekker...Tesla propietary of 'europa' standaard...?Nee, waarschijnlijk krijgen wij de High Power Wall Connector niet, maar dat wil je ook niet.

De Model S in Europa zal met 3-fase spanning kunnen worden geladen, zie ook deze thread: Future Charging for Model S 1-phase or 3-phase? (Part 2) (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/8173-Future-Charging-for-Model-S-1-phase-or-3-phase-%28Part-2%29)

Elke EVSE (laadpaal) die in de EU verkocht wordt kan dat, zo kan je bijvoorbeeld bij EV-Box (http://www.ev-box.com/) terecht, zij kunnen je een 3x16A (11kW, 50km/h) of 3x32A (22kW, 100km/h) station leveren waarmee je de Model S kan laden.

De HPWC van Tesla is bedoeld voor de VS en werkt ook alleen op 1-fase spanning, iets wat in Nederland tot maximaal 32A gaat en dat is langzaam voor de Model S.

Ik zou dus gewoon een mooie EVSE kopen en die aan de muur schroeven.

Zo ver ik weet zal de Model S wel de "Tesla Stekker" gebruiken aan de Model S zijde, maar wel een Type 2 stekker aan de andere kant zodat je in Europa bij elk publiek laadstation kan laden.

Banzai
06-11-2012, 01:39 PM
Hoi Wido,

Als de Model S de "Tesla stekker" aan de Model S zijde blijft gebruiken, hoe zou dat 3 fase laden moeten gaan ondersteunen?

widodh
06-11-2012, 01:55 PM
Hoi Wido,

Als de Model S de "Tesla stekker" aan de Model S zijde blijft gebruiken, hoe zou dat 3 fase laden moeten gaan ondersteunen?Ik had die vraag al verwacht, haha! Wat ik tussen neus en lippen door begreep maken ze een 2e versie van hun stekker met twee extra polen.

Banzai
06-11-2012, 01:59 PM
Vervalt het DC laden? En gaan ze voor een 3e charger of wordt het een 3 fase charger? Ben benieuwd naar je source :-)

widodh
06-12-2012, 12:57 AM
Vervalt het DC laden? En gaan ze voor een 3e charger of wordt het een 3 fase charger? Ben benieuwd naar je source :-)De source is meer wat ik heb kunnen maken van de vele gesprekken die ik de laatste tijd met Tesla mensen heb gehad.

Het DC laden vervalt denk ik niet, maar daar heb ik ook totaal niet naar gevraagd. In Nederland staan sowieso alleen maar CHAdeMO laders en dat wordt lastig, zie: Likelihood of a CHAdeMO adapter for the Model S (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7107-Likelihood-of-a-CHAdeMO-adapter-for-the-Model-S)

Ik hoor wel continue dat er 'gewoon' een derde lader bij komt voor de 3e fase, maar waar ze die dan kwijt moeten? Ik denk dat je dan een stukje ruimte in de kofferbak moet inleveren, in het "diepe gat" tussen de achter bumper en de aandrijflijn.

Adm
06-12-2012, 01:21 AM
Ik acht dat onwaarschijnlijk, want dat zou betekenen dat je dus geen 3e zitrij zou kunnen bestellen.

szh
06-12-2012, 01:54 AM
Mijn advies is volstrekt integer hoor.

Als je de Signature nog in december 2012 krijgt en de investering dus in 2012 doet, dan kun je meteen een brief schrijven naar de belastingdienst waarin je aangeeft dat je verwacht dat je winst over 2012 fors lager gaat uitvallen (in elk geval over een investeringsbedrag van netto € 90.000 à € 100.000 de 36% milieu-investeringsaftrek - op tijd aanvragen, maar in elk geval binnen 3 maanden na de investering! - en 28% kleinschaligheidsinvesteringsaftrek met een max. van € 15.120). De belastingdienst zal je dan al over 2012 een verlaagde voorlopige aanslag opleggen en eventueel al afgedragen voorheffing terugstorten. Je hoeft dus niet te wachten tot de aangifte in 2013.

Min of meer hetzelfde geldt wanneer de levering en investering pas in bijvoorbeeld februari 2013 plaatsvinden. Dan kun je de belastingdienst een brief sturen waarin je aangeeft dat je verwacht dat je winst over 2013 fors lager gaat uitvallen (in dat geval ook nog 20% afschrijving, bovenop de 36% mia en 28% kia. Bij elkaar toch een aardig bedrag). De belastingdienst zal je dan al over 2013 een verlaagde voorlopige aanslag opleggen, zodat je de besparing al meteen in 2013 verwezenlijkt via een lagere voorheffing. Je hoeft dan dus niet te wachten tot de aangifte in 2014.

Dit is allemaal volstrekt legaal en zelfs integer :smile:

(dat ik eerder schreef dat de investering nog in 2012 kan vallen als de auto pas in 2013 wordt geleverd, was een foutje. Dat kan alleen als je het investeringsbedrag al in 2012 stort een bijvoorbeeld een derdenrekening van Tesla. Maar Tesla kent die mogelijkheid niet. Fisker bijvoorbeeld wel).

Dus als je de Tesla zou aanbetalen in 2012, en de auto is pas op kenteken gezet in 2013, betekent dit dan dat je voor belastingdienst een investering hebt op 2012? En dus de KIA en MIA kan toepassen voor 2012?

widodh
06-12-2012, 02:29 AM
Ik acht dat onwaarschijnlijk, want dat zou betekenen dat je dus geen 3e zitrij zou kunnen bestellen.
Ik twijfel heel erg of de 3e zitrij überhaupt wel toe is gestaan in Nederland.

Dus als je de Tesla zou aanbetalen in 2012, en de auto is pas op kenteken gezet in 2013, betekent dit dan dat je voor belastingdienst een investering hebt op 2012? En dus de KIA en MIA kan toepassen voor 2012?Ik heb in 2010 de aanbetaling gedaan voor mijn Toyota Auris Hybrid, toen kon ik deze in 2010 nog opvoeren ipv 2011.

Dit kwam toen als advies van mijn adviseur, dus ik neem aan dat het in orde was.

Right_Said_Fred
06-12-2012, 05:47 AM
Dus als je de Tesla zou aanbetalen in 2012, en de auto is pas op kenteken gezet in 2013, betekent dit dan dat je voor belastingdienst een investering hebt op 2012? En dus de KIA en MIA kan toepassen voor 2012?

Het belastingvoordeel (KIA en MIA) mag alleen in 2012 worden genoten als het hele investeringsbedrag in dat jaar is gedaan. Een aanbetaling aan Tesla van bijvoorbeeld € 4.000 of € 30.000 is dus niet voldoende. Alleen als je het hele investeringsbedrag in 2012 bijvoorbeeld op een derdenrekening van Tesla zou zetten - die dus helaas niet bestaat - kun je het wel doen.

Wat je wel kunt doen, als de auto pas begin 2013 wordt betaald, is direct daarna aan de belastingdienst melden dat je winst over 2013 een stuk lager gaat uitvallen en dat je verzoekt een lage(re) voorlopige aanslag op te leggen. Dan verdien je het belastingvoordeel dus al in de loop van 2013 terug in de vorm van een lagere voorheffing.

The Froq
06-12-2012, 10:29 AM
wat je NIET mag doen is je winst in 2012 bewust te laag opgeven. Bij de definitieve aanslag over 2012, "sorry" zeggen. En het dan verrekenen met je investering in 2013....
Dat doen ze alleen in Griekenland.....

Right_Said_Fred
06-12-2012, 11:32 AM
wat je NIET mag doen is je winst in 2012 bewust te laag opgeven. Bij de definitieve aanslag over 2012, "sorry" zeggen. En het dan verrekenen met je investering in 2013....
Dat doen ze alleen in Griekenland.....

Dat is inderdaad niet slim, maar daar heb je dan ook vooral jezelf mee in de vorm van een naheffing met heffingsrente.

Ik ben overigens benieuwd of de meeste kopers van een Model S hem 'op de zaak' zetten. Of zijn er ook particuliere kopers bij? Bij de Fisker Karma zijn de klanten bijna uitsluitend DGA's en directeuren. Zou het bij de Model S anders zijn? De lagere prijzen van de instapmodellen zullen de stap voor de particulier in elk geval wat makkelijker maken.

szh
06-12-2012, 11:56 AM
Ik verwacht het niet, de fiscale voordelen van de Tesla in een onderneming zijn zo interessant dat je de Tesla gedurende 5 jaar bijna kan rijden voor de prijs van een auto van +-35k. Dit is veel interessanter dan de Fisker Karma, deze kan eigenlijk alleen betaald worden door inderdaad DGA's/Directeuren.

Ik verwacht overigens niet dat er veel <85KW Model Sjes verkocht zullen worden. Ook niet voor privé rijders.

LuckyLuke
06-12-2012, 12:22 PM
Ik hoor wel continue dat er 'gewoon' een derde lader bij komt voor de 3e fase, maar waar ze die dan kwijt moeten? Ik denk dat je dan een stukje ruimte in de kofferbak moet inleveren, in het "diepe gat" tussen de achter bumper en de aandrijflijn.

Laden op 3x16A krachtstroom zal met ongeveer 10kW gaan dus ik vermoed dat het drie "kleine" / 3.5kW chargers worden ipv 1 of 2 "grote" 10kW chargers. Zal kwa ingenomen ruimte op hetzelfe neerkomen. Bij eventueel 3x32A (20kW) Dan 3 stuks 7kW chargers etc.

Hier ook zakelijk en 85 kWh overigens (maar geen sig, ik wacht wel paar maandjes langer)

wassenberg
06-13-2012, 11:08 AM
gesproken over de range van de tesla, ik las vorige week een artikel (seeking alpha) dat wanneer je niet meer km rijd dan 260 per dag het onverstandig is om 10K voor de extra kilomters te betalen. Hier kan ik mezelf wel in vinden. De tesla zal door mij alleen gebruikt worden voor prive-ritten. Onze insignia uit 2010 heeft inmiddels 16.000 km op de teller. Zijn er anderen die er ook zo over denken of gaat iedereen voor de 85 KW , en wat is de rede daarvan ?

Ook werd vandaag aangekodigd in de blog van tesla inside dat de eerste eigenaren een jaar lang gratis wifi erbij krijgen. Hoe zit dat nu ?? moet je daar extra voor betalen , of zit dat in het tech-pakket ?

Right_Said_Fred
06-13-2012, 03:14 PM
gesproken over de range van de tesla, ik las vorige week een artikel (seeking alpha) dat wanneer je niet meer km rijd dan 260 per dag het onverstandig is om 10K voor de extra kilomters te betalen. Hier kan ik mezelf wel in vinden. De tesla zal door mij alleen gebruikt worden voor prive-ritten. Onze insignia uit 2010 heeft inmiddels 16.000 km op de teller. Zijn er anderen die er ook zo over denken of gaat iedereen voor de 85 KW , en wat is de rede daarvan ?

De fabrieksopgaaf van Tesla voor de 40 kWh, 60 kWh en 85 kWh-packs is respectievelijk 260, 370 en 480 km bereik. Maar je moet er wel rekening mee houden dat ze hierbij uitgaan van een constante snelheid van 90 km/uur en ook nog eens zonder veel tegenwind, regen, kou en zware belading. In de praktijk kun je zomaar, als het tegenzit, 20-30% lager uitkomen. Dus dan zit je met de kleinste accu aan een range van 170 tot 190 km, oftwel een retourrit zonder bijladen van 2 x 85 tot 90 km. En je hebt dan weinig speling meer. Je moet dus voor jezelf nagaan of je daaraan voldoende hebt. Anders is die extra 10 K voor een wat grotere accu misschien toch een verstandige investering.

Ik ga zelf voor de 85 kWh omdat ik gewoon niet voor verrassingen wil komen te staan en de vrijheid wil hebben om ook eens een keer een (onverwachte) langere rit te maken binnen Nederland, waarbij er geen mogelijkheid is tot bijladen. De 85 kWh-accu inclusief snellaadcapaciteit (voor de 60 kWh is dat een optie) geeft me ook de kans om ooit langere vakantieritten in Europa te kunnen maken. Het is de verwachting dat Tesla spoedig bekend zal maken dat het zowel in de VS als Europa een flink aantal snellaadpunten gaat aanleggen langs belangrijke snelwegen, waar in 45 minuten de lege accu weer grotendeels kan worden bijgeladen. Zo wordt het mogelijk om met een paar tussenstops (ondertussen hapje eten) steeds etappes van 300-400 km te rijden naar bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk of Italië.

Ook werd vandaag aangekodigd in de blog van tesla inside dat de eerste eigenaren een jaar lang gratis wifi erbij krijgen. Hoe zit dat nu ?? moet je daar extra voor betalen , of zit dat in het tech-pakket ?

De gratis wifi is op dit moment alleen toegezegd voor Amerikaanse Signatures. Maar het lijkt me sterk als de Europese Signatures dat niet zouden krijgen. Na dat jaar zul je er toch voor moeten gaan betalen, en bij gewone productieauto's meteen al. Dus surfen op het 17-inch scherm, internetradio, etc. zal niet gratis zijn. Daar zul je een provider voor moeten regelen. Dit maakt geen onderdeel uit van het tech package. Het tech package bevat wel navigatie.

widodh
06-14-2012, 11:52 AM
Ik ga ook voor het 85kWh pack, ik wil gewoon lekker kunnen rijden en me niet al te veel zorgen maken. Met regelmaat moet ik naar Amsterdam vanaf Middelburg, dat is 220km. Bijladen kan ik gewoon in Amsterdam, maar het is wel lekker om gewoon de airco/verwarming aan te kunnen hebben en hier en daar nog eens 140 te rijden.

Overigens twijfel ik heel erg of je in Europa ook een jaar lang gratis 3G bij de Signature gaat krijgen. In de VS heb je telco's die landelijke dekking hebt, maar in Europa zitten we met roaming tussen elk land in. Ookal hebben we Vodafone Europees, draaien ze ons nog iedere keer een poot uit als we de grens over gaan. Ik denk dan ook dat het in Europa niet gaat gebeuren.

Banzai
06-22-2012, 04:33 PM
Yeez, nog 6 maanden wachten en al die mensen om mij heen gaan het eindelijk snappen. Het gaat druk worden bij Tesla sales!!!

szh
06-22-2012, 10:24 PM
De Fisker Karma heeft een CO2 uitstaat van 51gram, wat betekent dat het niet in aanmerking komt voor 0% bijtelling en MIA.

Als de Karma wel <50gram zat, zouden jullie dan de Karma overwegen?

Right_Said_Fred
06-23-2012, 01:25 AM
De Fisker Karma heeft een CO2 uitstaat van 51gram, wat betekent dat het niet in aanmerking komt voor 0% bijtelling en MIA.

Als de Karma wel <50gram zat, zouden jullie dan de Karma overwegen?

De Fisker Karma komt wel in aanmerking voor de MIA, want daarvoor is het criterium dat er minimaal 50 km op alleen de accu moet kunnen worden gereden. Ik heb een Karma, waarvoor ik ten tijde van de investering zelfs 60% MIA kreeg (40% MIA + 20% crisis-MIA). Dat is nu dus 36%.

De Karma was destijds aangekondigd met 83 gram uitstoot. Dus niemand rekende op 0% bijtelling, totdat plots die goede 51 gram CO2-uitstoot uit de bus kwam. Nog twee gram eraf was leuk geweest, maar niet verwacht.

widodh
06-23-2012, 01:26 AM
Yeez, nog 6 maanden wachten en al die mensen om mij heen gaan het eindelijk snappen. Het gaat druk worden bij Tesla sales!!!
Ja, ik hoop het! Hoe meer Model S'en op de weg, hoe beter :)

Als de Karma wel <50gram zat, zouden jullie dan de Karma overwegen?Nee, nooit.

HELE grote auto, maar heel weinig ruimte van binnen. Totaal onpraktische auto die ik technisch ook inferieur vind.

Een 2.0L Turbo in een dergelijke auto? Dat design had veel beter gekund.

LuckyLuke
06-23-2012, 05:26 AM
Zeker een sexy auto die Fisker, maar ik heb al een 2 zitter (wel een benzinezuuper helaas, maar maak er niet veel km's in) staan voor hobby/weekend gebruik.
En zeker met ons 1e kindje op komst zal de S ook veel dienst gaan doen als family vervoer :smile:

duBois
06-23-2012, 05:52 AM
Dito,
juist met jong gezin situatie lijkt mij persoonlijk de Model-S pittig/ruimtelijk/zakelijk evenwichtiger dan een Fisker als deze al aan de criteria zou voldoen.

grtz, DuBois

ejvw
06-23-2012, 06:33 AM
Dito,
juist met jong gezin situatie lijkt mij persoonlijk de Model-S pittig/ruimtelijk/zakelijk evenwichtiger dan een Fisker als deze al aan de criteria zou voldoen.

grtz, DuBois

Ditto. Ik hoop dat het derde bankje er ook nog in blijft!!!

duBois
06-23-2012, 09:00 AM
Na deze mijlpaal. Wat mogen we in de EU verwachten qua levering van de Model S? Q2-2012 voor de productie machines? Dit jaar mogelijk Signatures?

widodh
06-23-2012, 09:50 AM
Na deze mijlpaal. Wat mogen we in de EU verwachten qua levering van de Model S? Q2-2012 voor de productie machines? Dit jaar mogelijk Signatures?De hoop gaat om de eerste EU sigs nog als "kerst cadeau" te leveren, maar ik twijfel er aan.

Ik denk dat begin Januari realistisch is voor EU S#1 en dan hoop ik dat de rest snel volgt.

The Froq
06-23-2012, 11:45 AM
In de laatse aandeelhoudersvergadering (begin deze maand) heeft Elon aangegeven binnen 6 maanden te leveren in Europa. De mail van Tesla vandaag heeft het over begin 2013. Het zal denk ik niet zo'n probleem worden om de juiste aantallen te Produceren. Ook het aanpassen naar 3 fase zal wel meevallen. Het grote probleem is dat als je de auto's hier laat rijden dat je het onderhoud voor geheel Europa geregeld moet hebben.

Van alle voordelen voor de Sig blijft er dan nog verdomd weinig over want ook de kleur rood zit dan waarschijnlijk al in de gewone produktie.
Kortom, in Europa blijft er waarschijnlijk geen enkel voordeel over voor de Sig....begrijp ik persoonlijk nog niks van. We hebben een forse extra aanbetaling gedaan waar we weinig tot niets voor terug krijgen. Ik wacht tot de de juiste informatie hebben en ga dan (helaas!) eerst maar eens kijken wat de uiteindelijke keuze wordt. In ieder geval een Performance!

widodh
06-23-2012, 12:41 PM
In de laatse aandeelhoudersvergadering (begin deze maand) heeft Elon aangegeven binnen 6 maanden te leveren in Europa. De mail van Tesla vandaag heeft het over begin 2013. Het zal denk ik niet zo'n probleem worden om de juiste aantallen te Produceren. Ook het aanpassen naar 3 fase zal wel meevallen. Het grote probleem is dat als je de auto's hier laat rijden dat je het onderhoud voor geheel Europa geregeld moet hebben.
Welke mail? Heb ik iets gemist?

Van alle voordelen voor de Sig blijft er dan nog verdomd weinig over want ook de kleur rood zit dan waarschijnlijk al in de gewone produktie.
Kortom, in Europa blijft er waarschijnlijk geen enkel voordeel over voor de Sig....begrijp ik persoonlijk nog niks van. We hebben een forse extra aanbetaling gedaan waar we weinig tot niets voor terug krijgen. Ik wacht tot de de juiste informatie hebben en ga dan (helaas!) eerst maar eens kijken wat de uiteindelijke keuze wordt. In ieder geval een Performance!Ik ben zelf altijd al sceptisch geweest over de Sig. Daarom heb ik voor de "gewone" productie gekozen.

Wel pijnlijk voor mensen die wel even 30.000 euro aan Tesla betalen: "Joh, hier heb je 30k, zie maar wanneer je die auto een keer levert!"

Zodra de productie eind 2012 op 80 auto's per dag zit gaat ook het verschil tussen die 500 Sig's en de eerste 85kWh performance auto's niet al te veel zijn. Kwestie van twee weken gok ik zo.

Logistiek is het ook totaal niet handig om kleine beetjes te verschepen naar NL (Wordt DE hub in Europa), eigenlijk wil je gewoon in 1x een berg auto's deze kant op sturen in de EU in sturen.

Right_Said_Fred
06-23-2012, 02:04 PM
Als Signature-reserveringshouder bestaat er natuurlijk nog de mogelijkheid om te downgraden naar een gewone productieauto, als straks blijkt dat het voordeel (leveringssnelheid, opties) niet echt opweegt tegen de meerprijs. Ik ga er bovendien vanuit dat Signature-reserveringshouders die downgraden niet achteraan de lijst komen te staan, daar ze ook al een tijd aan het wachten zijn. Er zullen vast plekken vrijkomen op de gewone lijst - niet iedereen zal de koop doorzetten - die daarvoor kunnen worden gebruikt.

Ik hoop trouwens dat de Signature-kopers tegen de tijd dat de Europese Signatures worden gebouwd kunnen kiezen uit alle kleuren. De Amerikanen zijn in hun keus beperkt tot 4 kleuren, een groot nadeel als je het mij vraagt, omdat de fabriek schijnbaar nu nog niet alle kleuren in grotere oplages kan maken. Tegen de tijd dat de Europese Signatures worden gebouwd is dat geen probleem meer, want dan worden voor de Amerikaanse gewone productieauto's al alle kleuren geleverd (muv felrood, die in 2013 komt. Wijnrood blijft beperkt tot de Signatures).

jetje
06-25-2012, 05:01 AM
goede middag heren,

ik heb net contact gehad met tesla (ben sig. nummer 175), hier werd vermeld dat ze blij zijn als er een paar dit jaar naar europa komen maar verwacht word voorjaar 2013.hij dacht ook niet dat de mijne dit jaar nog zou komen! het is dus nog even wachten. ze verwachten dat de eerste gewone 4 tot 6 maanden later komen als de sig. dus das dan najaar 2013
wat betreft uitstraling en gemak in vergelijking met een fisker, ik heb een eigen bedrijf(je) 170 mensen werken en 400 klanten. wil ik dit blijven behouden dan moet ik niet in een fisker aan komen rijden. ik heb er 2 dagen in "proef"gereden en kreeg veel reacties zoals , gaaf wie betaald dat, kunnen de kinderen op het dak , de golftas? kun je die bij de golfclub laten staan!
tevens vind ik de tesla gewoon mooier en vooral moderner en beter doordacht, ja de fisker is gaaf en bruut maar ben wel bang dat dat er na 2 jaar echt af is! bij tesla stap je dan gewoon over op een model X :biggrin::cool:

wat betreft de kleur rood en de andere extra's die een signature zou hebben, ja ik heb ook een sig besteld en 30000 euro neergeteld maar ach bij de bank krijg ik ook bijna geen rente dus wat maakt dat uit. ga wel voor de performance en alle andere opties die er te verkrijgen zijn. zit alleen te twijfelen tussen de witte en de rode

succes met wachten ik wacht met jullie mee.

Adm
06-25-2012, 05:33 AM
Ik kan mij niet voorstellen dat het gat tussen de Sig's en de P's zo lang is. In de USA volgen de P's de Sig's ook meteen op.

Ik hoop dat we niet al te lang op een proefrit hoeven te wachten, want die videootjes uit Amerika zijn wel heel inspirerend.

widodh
06-25-2012, 05:46 AM
Ik heb vaak het idee dat Tesla Nederland (Wie heb je gesproken trouwens?) niet echt op de hoogte wordt gehouden door de mensen uit Palo Alto.

Persoonlijk kan ik niet geloven dat de reguliere productie pas in zomer 2013 of najaar 2013 de auto krijgt, de sigs verwacht ik in Q1, maar het gaat maar om 500 Sigs in Europa. Als de fabriek eind 2012 80 auto's per dag er uit stampt, dan heb je maar ~8 dagen nodig en heb je alles geproduceerd.

In totaal zijn er in de EU nu zo'n 1500 reserveringen, dat is maar 3 weken produceren op volle sterkte.

jetje
06-25-2012, 06:16 AM
ik bel meestal met engeland! en dan aldaar een bekende :biggrin:
met eindhoven hem ik nog nooit gebeld en ben er ook nog nooit binnen geweest!
ik denk dat je niet moet kijken naar het aantal bestellingen in europa en de productie want europa is voor de us maar een lastig geval!
en in de us hebben ze al bijna een half jaar 100% productie vol dus daar hebben ze hun handen al vol aan 2012 en 2013
ik las pas ook een vraag op een ander blog over de prijs voor europa en heb ook n
ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kertboom moet kopen waar een tesla onder past! zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn audi :crying:

jetje
06-25-2012, 07:43 AM
ik bel meestal met engeland! en dan aldaar een bekende :biggrin:
met eindhoven hem ik nog nooit gebeld en ben er ook nog nooit binnen geweest!
ik denk dat je niet moet kijken naar het aantal bestellingen in europa en de productie want europa is voor de us maar een lastig geval!
en in de us hebben ze al bijna een half jaar 100% productie vol dus daar hebben ze hun handen al vol aan 2012 en 2013
ik las pas ook een vraag op een ander blog over de prijs voor europa en heb ook n
ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kertboom moet kopen waar een tesla onder past! zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn audi :crying:

Ik lees mijn bericht terug en denk "wat heb ik gedronken" er klopt echt niks van dus vandaar even vertaald naar goed Nederlands:biggrin:

Ik bel altijd naar Engeland!Aldaar een bekende:biggrin:
Met Eindhoven heb ik nog nooit gebeld en ik ben er ook nog nooit binnen geweest (ondanks dat het maar 30 minuten rijden is)
Ik denk alleen niet dat je moet kijken naar de bestellingen in Europa en de productie capaciteit, Europa is voor de US maar een lastig geval!
En het aantal bestellingen in US is zoveel dat de productie al minimaal een half jaar vol is dus daar gaat 2012 en deels 2013, vervolgens komen daar ook steeds meer bestellingen bij

Ik ben over het algemeen zeer optimistisch en ga er dus ook gewoon van uit dat ik een kerstboom moet kopen waar een tesla onder past! Zo i zo hoop ik hem snel te krijgen
want stichting e-laad plaatst komende week de lader voor mijn deur en dan mag in de parkeerplaats voor mijn huis niet gebruiken met mijn Audi :crying:[/

widodh
06-25-2012, 07:56 AM
Wat wel zo is, ik heb begin 2010 mijn aanbetaling gedaan. Ik zou het heel vreemd vinden als iemand in de VS met nummer 8XXX (noem maar wat) en zijn auto 3 maanden geleden gereserveerd heeft hem eerder krijgt.

Ik ga wel voor de 85kWh performance versie, dus het kan best zijn dat ik eerder aan de beurt ben.

Ik gok op:

- Founder US (Al begonnen)
- Signature US
- 85kWh US
- Signature Canada
- 85kWh Canada
- Deel general production US
- Sig EU
- 85kWh EU

Zodra ze op 85kWh US zitten gaat het denk ik al hard met de auto's en de productie.

Vergeet niet dat als er eenmaal 50 auto's per dag uit de fabriek komen ze met 250 werkbare dagen in een jaar ineens heel snel door die lijst heen zijn.

Ook is het nog zo, met 50 auto's per dag a zeg $80,000 heb je een omzet van $4,000,000

Elke dag dat je dus eerder kan afleveren is een dag geen rente betalen over 4 miljoen.

X-RAY
06-25-2012, 10:35 AM
Dan ga je ervan uit dat ze enkele weken of maanden lang alleen maar voor de Europese markt produceren, en de U.S. productie stopzetten? Wellicht wil Tesla ook juist een minimum periode tussen de Signatures en de productiemodellen, vanwege de exclusiviteit van die eerste.
Ik ben erg benieuwd. Met al die berichten van de Amped tour en de eerste reviews wordt ons Europees geduld wel erg op de proef gesteld.

Right_Said_Fred
06-25-2012, 11:36 AM
Vanuit 'Eindhoven' heb ik tot nu toe ook steeds gehoord dat de Signatures voor januari-februari in de planning staan en de gewone productieauto's voor eind tweede of begin derde kwartaal. Maar dat kan natuurlijk altijd nog veranderen, in positieve zin.

Het is in het belang van Tesla om zoveel mogelijk auto's te slijten in Nederland vóór 1 januari 2014. Vanaf dat moment gaat de bijtelling van 0% naar 7%. Dat is nog altijd niet enorm veel en een elektrische auto blijft aantrekkelijk (vergeleken met de 20 tot 25% die je voor niet-elektrische luxe sedans mag bijtellen), maar het aflopen van de 0%-regeling zal toch zeker nog een aantal last minute-orders opleveren en het is in Tesla's belang om die vóór 1 januari 2014 op kenteken te kunnen zetten (er zullen misschien zelf kopers zijn die hem alleen willen als de auto gegarandeerd vóór die datum wordt geleverd; moeten ze uiteraard wel zelf op tijd bestellen).

The Froq
06-25-2012, 01:08 PM
Het leveren van de Model S in Europa heeft niet zoveel met de productiecapaciteit te maken. De enige issues zullen het 3 fase oplaadsysteem zijn en de eventuele aanpassingen aan de verschillende landseisen.

Het is veel meer van belang dat na de afleverering er onderhoud geleverd moet worden op de auto's. Dat is pas bij een paar 100 auto's per land kostendekkend in te regelen. Onthoud, Tesla kan zich geen negatieve pers veroorloven.

Overigens heb ik in feb in de VS met een aantal medewerkers van Tesla gesproken (waaronder George B) er was weinig focus op Europa. Ze kenden de markt en wisten dat Nederland en Denemarken vanwege de fiscale voordelen aantrekkelijk waren.

Ze hebben echt hun handen vol met de verschillende evenementen, de aandacht lag toen op Model X, daarna weer terug op de Model S en nu op het uitleveren. Het blijft overigens bijzonder knap hoe ze ondanks de tegenslagen redelijk op schema blijven. Er is mij toen beloofd dat de Model S in feb 2013 geleverd zou worden.......

Wat ik overigens wel enorm mis is de saamhorigheid in Nederland. Ik zou graag eens een kop koffie ( of whiskey) met de andere reservationholders drinken!

Right_Said_Fred
06-25-2012, 01:13 PM
Wat ik overigens wel enorm mis is de saamhorigheid in Nederland. Ik zou graag eens een kop koffie ( of whiskey) met de andere reservationholders drinken!

Dan regelen we toch een keer zo'n meeting! :smile:

jetje
06-25-2012, 01:27 PM
Dan regelen we toch een keer zo'n meeting! :smile:

Koffie is goed,lunch ook maar waar? Mijn voorkeur is lunch met koffie :biggrin:

Verder in europa komen ze meteen uit met alle accu opties! Dit in tegenstelling tot america.
En ook meer kleur en interieur opties, maar dit alles is afwachten en is wat mij verteld is.

Wel heb ik veel respecten waardering voor wat de jongens daar doen! En ook het schema wat ze volgen met de s

The Froq
06-25-2012, 01:31 PM
Mijn bedrijf zit in Amstelveen. En we hebben goede koffie. Een man of 10 kan ik eenvoudig ontvangen......

Presentatie ruimte met beamer om :the revange of the electric car te kijken..

jetje
06-25-2012, 11:40 PM
ik wil best vanuit waalwijk een keer naar amstelveen rijden maar zoals aangegeven het liefst gewoon overdag! in de avond heb ik veel bijeenkomsten en als ik die niet heb dan ben ik blij om nog iets met de kinderen te doen.

wassenberg
06-26-2012, 12:04 AM
goede morgen,

Ook ik ben wel in voor een meeting met reserveringhouders. Waarom niet in eindhoven bij tesla ? , kan rogier kroymans ook eens zien met wie hij strakts te maken krijgt.

Kan overdag, maar wanneer ik voor mezelf praat is op een zaterdag-middag of zondag ook een goede optie.

widodh
06-26-2012, 12:07 AM
Het leveren van de Model S in Europa heeft niet zoveel met de productiecapaciteit te maken. De enige issues zullen het 3 fase oplaadsysteem zijn en de eventuele aanpassingen aan de verschillende landseisen.

Het is veel meer van belang dat na de afleverering er onderhoud geleverd moet worden op de auto's. Dat is pas bij een paar 100 auto's per land kostendekkend in te regelen. Onthoud, Tesla kan zich geen negatieve pers veroorloven.

Overigens heb ik in feb in de VS met een aantal medewerkers van Tesla gesproken (waaronder George B) er was weinig focus op Europa. Ze kenden de markt en wisten dat Nederland en Denemarken vanwege de fiscale voordelen aantrekkelijk waren.

Ze hebben echt hun handen vol met de verschillende evenementen, de aandacht lag toen op Model X, daarna weer terug op de Model S en nu op het uitleveren. Het blijft overigens bijzonder knap hoe ze ondanks de tegenslagen redelijk op schema blijven. Er is mij toen beloofd dat de Model S in feb 2013 geleverd zou worden.......Tesla heeft in Eindhoven (Son en Breugel) al een nieuwe garage ingericht enkele maanden terug waar ze ruimte hebben om de Model S ook te servicen.

Een paar maanden terug liep ik daar naar binnen en stond er stiekem een Model S!

Wel heeft Athlon Car Lease een bestelling voor 150 Model S'en staan en heeft ook de Rabobank een behoorlijk aandeel in Tesla (meen 1 ~ 2%), dus dat kan voor ons positief uitpakken.

Mij is wel verteld dat de uitlevering niet per definitie op nummer gaat lopen, maar dat ze per land in de EU gaan uitleveren om het makkelijk voor ze te houden. Laten we hopen dat NL dan vooraan staat!

Mijn bedrijf zit in Amstelveen. En we hebben goede koffie. Een man of 10 kan ik eenvoudig ontvangen......

Presentatie ruimte met beamer om :the revange of the electric car te kijken..Vanuit Middelburg, mooie rit! :)

LuckyLuke
06-26-2012, 12:24 AM
Count me in voor de meeting! Altijd leuk om gelijkgestemde "gekken" tegen te komen ;) dag/tijd maakt me niet zo veel uit, ben akelig flexibel.
( zou ook nog wel eens in een Roadster willen meerijden, heb er nog nooit in gezeten zelfs :redface: )

Logistiek zal het wel een complexe operatie zijn de auto's hier in .nl te krijgen vanuit CA, weet iemand hoe ze dat bij de Roadster gedaan hebben? Gedeelte van een boot gehuurd oid? Met welke frequentie? Hoe ging de uitlevering toen per land/reservering etc?

Kwa servicing denk ik dat ze dat vrij snel kunnen opschalen, de hal op het industrieterrein in Son is vrij ruim dacht ik (wel eens langs gereden, maar nooit binnen geweest), en meer dan rijklaar maken en vloeistoffen vullen etc zullen ze in het begin niet hoeven te doen.

widodh
06-26-2012, 12:28 AM
Count me in voor de meeting! Altijd leuk om gelijkgestemde "gekken" tegen te komen ;) dag/tijd maakt me niet zo veel uit, ben akelig flexibel.
( zou ook nog wel eens in een Roadster willen meerijden, heb er nog nooit in gezeten zelfs :redface: )Dan nemen we de Roadster toch gewoon mee! :)

Logistiek zal het wel een complexe operatie zijn de auto's hier in .nl te krijgen vanuit CA, weet iemand hoe ze dat bij de Roadster gedaan hebben? Gedeelte van een boot gehuurd oid? Met welke frequentie? Hoe ging de uitlevering toen per land/reservering etc?

Kwa servicing denk ik dat ze dat vrij snel kunnen opschalen, de hal op het industrieterrein in Son is vrij ruim dacht ik (wel eens langs gereden, maar nooit binnen geweest), en meer dan rijklaar maken en vloeistoffen vullen etc zullen ze in het begin niet hoeven te doen.Ik sprak George Blankenship een maand terug in CA en hij vertelde me dat ze de Model S in Fremont bouwen, maar dat Nederland de 'hub' voor Europa wordt.

De auto's komen zonder accu naar NL, krijgen hier hun final check en accu pack waarna ze richting de klant gaan. Wellicht vanwege het gewicht laten ze de accu's direct vanuit Panasonic naar Nederland komen?

De Roadster werd deels in de VS en deels in de UK gebouwd, daar ging het allemaal met handwerk en niet echt te vergelijken.

Adm
06-26-2012, 12:53 AM
Count me in! Voor mij is 's avond of in het weekeinde het gemakkelijkste...

Right_Said_Fred
06-26-2012, 05:50 AM
Koffie is goed,lunch ook maar waar? Mijn voorkeur is lunch met koffie :biggrin:

Verder in europa komen ze meteen uit met alle accu opties! Dit in tegenstelling tot america.
En ook meer kleur en interieur opties, maar dit alles is afwachten en is wat mij verteld is.

Wel heb ik veel respecten waardering voor wat de jongens daar doen! En ook het schema wat ze volgen met de s

Ik sprak net nog met Tesla in Eindhoven en daar heeft men goede hoop dat de Europese Signatures in vrijwel alle kleuren geleverd kunnen worden.

Wat betreft een bijeenkomst: locatie, tijd, ik vind het al snel goed. Maar in het weekend zal het waarschijnlijk de meesten het beste uitkomen. Wel komen de vakanties er al snel aan, dus wellicht dat het over de zomer moet worden getild.

Eindhoven heeft als voordeel de Tesla-sfeer en eventuele bezienswaardigheden (geen idee wat ik kan verwachten eigenlijk). Amstelveen heeft als voordeel dat het wat meer ongedwongen/gemoedelijk zal zijn en we bijvoorbeeld die film kunnen bekijken. Maar dat kan misschien in Eindhoven ook.

ManuVince
06-26-2012, 06:54 AM
I'm am in too ! Anywhere is fine for me (I live in Leiden and work near Schiphol, just next to Athlon).
If it is in Eindhoven it will be better during the weekend.

The Froq
06-26-2012, 09:25 AM
Als ze in Nederland direct alle kleuren kunnen uitleveren.......dan heb ik weinig hoop op een snelle levering (Slecht nieuws dus eigenlijk)

X-RAY
06-26-2012, 12:03 PM
Goede voorzet voor een Hollandsche Model S club! Count me in. Weekend werkt voor mij het beste. Ik woon vlakbij Eindhoven.
Misschien is het een idee om vast eens voorzichtig over een Model S rally voor volgend jaar zomer of herfst na te denken.

wassenberg
06-26-2012, 12:16 PM
goede avond,

Volgens wat ik lees op dit forum komen de meeste van jullie uit brabant. Ik woon zelf in boekel (20 min vanaf eindhoven)

Wanneer dit juist is, zou het mooi zijn om daar bijeen te komen. Mits dat anderen natuurlijk geen probleem met de reistijd hebben.

Laat maar iets weten, eerst de plaats en dan de datum. Zal nog een hele klus worden, maar na de vakantie zal het zeker lukken.

Right_Said_Fred
06-26-2012, 02:39 PM
Als ze in Nederland direct alle kleuren kunnen uitleveren.......dan heb ik weinig hoop op een snelle levering (Slecht nieuws dus eigenlijk)

Wanhoop niet. De Amerikaanse Signatures zijn leverbaar in slechts 4 kleuren omdat de spuitmachines in de fabriek op dit moment alleen nog maar voor die kleuren zijn geprogrammeerd (de paar auto's die in een andere kleur rondrijden zijn met de hand gespoten).

De Europese Signatures worden pas over een half jaar gemaakt. Tegen die tijd kunnen de machines al alle kleuren spuiten, want de fabriek is dan al enkele maanden bezig om General Production-auto's te bouwen voor de Amerikanen in alle kleuren (muv Muir Red, die in 2013 komt. Niet te verwarren overigens met Signature Red). Er is op dat moment in principe dus geen technische beperking meer om de Europese Signatures in een andere dan de vier Signature-kleuren te spuiten, en Tesla Nederland heeft goede hoop dat je dus als Europese Signature-koper niet beperkt wordt in je keus.

De verwachting is nog altijd dat de Europese General Production-auto's '3 tot 6 maanden' na de Signatures komen, die zelf zijn gepland voor januari-februari.

duBois
06-27-2012, 11:07 AM
In hoeverre zou het interessant zijn om lokale snellaadpunten te realiseren? En dan heb ik het over 65-140kW instant vermogen. Wij hebben namelijk de beschikking over dergelijke fasciliteiten rondom eindhoven/veldhoven.

Grtz dubois

duBois
06-27-2012, 11:08 AM
Met complimantary bakje koffie tijdens kantooruren natuurlijk :)

Banzai
06-28-2012, 02:54 PM
Ik ben ook voor een meeting. Laat maar weten wanneer.

duBois
07-03-2012, 03:01 AM
Interessant; op de site van AgentschapNL aangaande de MIA staat de Tesla Model S al vernoemd...
Hoe kan dat? iemand een idee?
http://www.agentschapnl.nl/sites/default/files/bijlagen/5070internet.pdf_9.pdf

duBois
07-04-2012, 01:56 AM
http://www.agentschapnl.nl/sites/default/files/Internet5070.pdf

vandaag nieuwe lijst gepubliceerd, staat ook de volvo v60 plug-in hybrid bij. Deze codes zijn interessant omdat je ze nodig hebt bij het aanvragen van de MIA en Vamil, de fiscale voordelen van ca 12% netto voordeel op de aanschaf van een EV of <50mg/km CO2 uitstoot. Wat ik niet weet is of de volvo dit jaar al uitgeleverd wordt; binnen 3 maanden nadat je de investering plaatst moet je ook de MIA/VAMIL aanvraag indienen. Wat is het nut en is het uberhaupt mogelijk om een voertuig op deze lijst te hebben staan die nog niet bestaat/leverbaar is? Ik neem aan dat AgentschapNL niet gegevens uit een (amerikaans) foldertje overneemt, maar eerder een (kenteken) registratie/keuring oid nodig heeft. En dan heb ik de volgende vervolg vraag, waar is deze Nederlandse Model S? zou enorm benieuwd zijn om de Model S in het echt te bekijken :)... Misschien wel tijdens de meeting? :)

Right_Said_Fred
07-04-2012, 01:47 PM
http://www.agentschapnl.nl/sites/default/files/Internet5070.pdf

vandaag nieuwe lijst gepubliceerd, staat ook de volvo v60 plug-in hybrid bij. Deze codes zijn interessant omdat je ze nodig hebt bij het aanvragen van de MIA en Vamil, de fiscale voordelen van ca 12% netto voordeel op de aanschaf van een EV of <50mg/km CO2 uitstoot. Wat ik niet weet is of de volvo dit jaar al uitgeleverd wordt; binnen 3 maanden nadat je de investering plaatst moet je ook de MIA/VAMIL aanvraag indienen. Wat is het nut en is het uberhaupt mogelijk om een voertuig op deze lijst te hebben staan die nog niet bestaat/leverbaar is? Ik neem aan dat AgentschapNL niet gegevens uit een (amerikaans) foldertje overneemt, maar eerder een (kenteken) registratie/keuring oid nodig heeft. En dan heb ik de volgende vervolg vraag, waar is deze Nederlandse Model S? zou enorm benieuwd zijn om de Model S in het echt te bekijken :)... Misschien wel tijdens de meeting? :)

Dat ze niet-leverbare auto's al op de lijst hebben staan, is handig als je de investering naar voren wilt halen (bijvoorbeeld omdat je veel winst hebt in een bepaald jaar). Denk dan bijvoorbeeld aan een storting op een derdenrekening van de leverancier. Dat de Model S ondanks nog ontbrekende typegoedkeuring al op de lijst staat, is niet zo vreemd. Als volledige EV zal die zeker aan de vereisten voldoen. De Volvo is wat dat betreft wat opmerkelijker, want daarvan is nog niet onafhankelijk vastgesteld of die aan de vereisten voor de MIA voldoet. Er is tot nu toe alleen een fabrieksopgaaf van het elektrische bereik en de CO2-uitstoot.

Tussen de honderden auto's die Tesla de komende maanden voor Amerikaanse klanten bouwt, zul ook wel een paar demo's voor Europa worden gebouwd. Ik kan me althans niet voorstellen dat ze die promotiekans laten liggen.

PeterSZ
07-08-2012, 03:38 AM
Heren goedendag,

Ik heb S nummer 852. Een meeting met gelijkgestemden lijkt me erg leuk. Zo te lezen zal dat wel na de vakantie worden. Ik ben erg benieuwd of er ook andere Petrolheads tussen zitten, zoals ik.

Groet.

jetje
07-09-2012, 08:04 AM
ik heb hier ondertussen veel gelezen over de meeting maar "helaas"nog geen datum gehoord!
als we gaan voor na de vakantie dan klinkt mij 1 september goed in de oren dan is ook iedereen echt terug.
dit natuurlijk nog in overeenstemming met tesla eindhoven etc. etc. maar mocht dat een probleem zijn dan kiezen we gewoon een andere locatie.

verder vind ik het maar verdacht stil omtrent de 10 al geleverde model s jes :wink:

The Froq
07-09-2012, 09:18 AM
Meeting

1 september akkoord.
Eindhoven mijn inziens prima locatie als het bij Tesla kan
Anders wellicht meer in het midden van het land...Utrecht?

programma
10 uur ontvangst
???

Right_Said_Fred
07-09-2012, 09:53 AM
Zaterdag 1 september is ook wat mij betreft prima.

Adm
07-09-2012, 09:54 AM
1 September is voor mij ok.

jetje
07-09-2012, 10:16 AM
Ik zal morgen even naar eindhoven bellen,
Hoop dat hij dan iets speciaals kan regelen!
Een model s of 2 of proefritjes of zo:biggrin:

10 uur vind ik een mooie tijd officiele uitnodiging komt nog

mark1981
07-09-2012, 12:02 PM
Beste Allen,

ik heb afgelopen weekend ook de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt voor een Model S, de aanbetaling is gedaan nu nog wachten op de bevestiging van Tesla.

Het lijkt me dan ook de moeite waard om me op 1 september aan te sluiten bij jullie, als ik het forum zo lees heb ik nog een hoop te leren ;).

LuckyLuke
07-09-2012, 12:45 PM
Welkom! Aan je jaartal te zien ook een net-dertiger like me :smile: (en vele anderen hier).
On-topic, welk reserveringsnummer heb je?

PeterSZ
07-10-2012, 12:20 AM
1 september is onder voorbehoud ok. Tenzij er een S is om mee te rijden. Dan zeg ik alles af;-)
Een werkdag zou mij beter uitkomen, bijvoorbeeld de vrijdag ervoor, 31 augustus bijvoorbeeld.
Het wordt mijn zakelijke auto, dus dat mag onder werktijd!

jetje
07-10-2012, 01:37 AM
Hoi heren (en een enkele dame maar die ben ik nog niet tegen gekomen op het forum :cool:)

Ik heb net even gebeld met tesla Eindhoven.

Eerste reactie : super doen, er moet wel iets te melden zijn of te zien of voelen zijn.
om deze rede is 1 september misschien net te vroeg en zou bv 2 weken later beter zijn.

de belangrijkste vraag van hem was hoeveel mensen er zeker komen? dat is natuurlijk lastig te zeggen vanaf het forum.
vandaar heb ik even een mailadres aangemaakt en daar dan graag de reacties zodat ik kan optellen met hoeveel we zo i zo komen
zijn dit er meer dan 20 dan is tesla bereid om ook de andere reserveringhouders een uitnodiging te sturen.
hier door kan tesla ook in Amerika aandringen om in iedere geval te zorgen voor iets leuks :)

als je komt of niet graag een mailtje naar teslamodels@live.nl met daarin : naam en hoeveel mensen je meeneemt.

Ik heb met tesla Eindhoven afgesproken dat ik ze begin augustus even bel om te vragen of er 1 september nieuws gemeld kan worden, dan gaan ook pas de officiële uitnodigingen eventueel de deur uit. zo niet kan het zijn dat we de meeting 2 of 3 weken gaan verzetten want zoals tesla zegt "het is zonde om er te zijn alleen om er te zijn het is leuker als er ook werkelijk iets te vertellen of zien is"

ik zie jullie reactie graag tegemoet

tesla model s signature houder 175 en ook een 30 er

Right_Said_Fred
07-10-2012, 03:20 AM
Ik neem in elk geval de Karma mee, dus dan is die te bekijken naast hopelijk een paar mooie Roadsters :-) Maar het mooist zou natuurlijk zijn als er al een of meerdere Model S-en zijn. Mocht dat pas een paar weken later het geval zijn, dan lijkt uitstel inderdaad verstandig.

duBois
07-10-2012, 04:20 AM
Super initiatief; Jetje is het ook wenselijk om bij de lijst van eigen genodigden wat Tesla-Potentials mee te nemen? Geinteresseerden? Ik merk toch wel een bepaalde interesse (en ongeloof) in de Model S bij de doelgroep uit mijn vrienden en relatie kring.

idem, 30-er en Sig#284

jetje
07-10-2012, 05:00 AM
Super initiatief; Jetje is het ook wenselijk om bij de lijst van eigen genodigden wat Tesla-Potentials mee te nemen? Geinteresseerden? Ik merk toch wel een bepaalde interesse (en ongeloof) in de Model S bij de doelgroep uit mijn vrienden en relatie kring.

idem, 30-er en Sig#284

ik denk dat dit door tesla alleen maar toegejuigd gaat worden. let wel op dat er dan ook werkelijk iets te zien moet zijn zoals een model s.
geef wel even aan met hoeveel mensen je denkt te komen want hoe meer mensen des te eerder tesla uk en usa iets wil doen voor eindhoven
mail dit even naar teslamodels@live.nl

kroymans had begin augustus een vergadering in engeland en hoopt dan meer te horen als er dan nieuws is is dat mooi om 1 sept te vertellen maar er moet zo i zo een model s staan (vind ik)

PeterSZ
07-10-2012, 05:56 AM
We kunnen het ook omdraaien. We geven Rogier de boodschap mee dat zodra er een S naar Eindhoven komt (zsm. liefst) wij in grote getalen komen opdraven, mét een hoop potentiële klanten.

Dit is toch een absolute dróóm voor een fabrikant van een nieuwe auto???
- Een grote groep mensen in een ver buitenland, die jouw auto nog nooit gezien hebben, laat staan erin gereden, heeft al wel een (forse) aanbetaling gedaan om er tzt. definitief een te mogen bestellen. De meeste mensen van deze groep heeft een maatschappelijk hogere positie en is voornemens de auto te kopen uit een bepaalde overtuiging en visie. Een visie die zeer aktief op de directe omgeving wordt uitgedragen, zelfs nu de auto nog niet beschikbaar is en er zelfs geen definitieve leverdatum bekend is. Deze groep heeft dus een zeer belangrijke (wellicht zelfs essentiële) ambassadeursfunctie voor jouw nieuwe auto. Nu geeft deze groep aan: 'laat ons onze auto zien (please?), dan kunnen we nog effectiever jullie ambassadeur spelen, want we nemen we meteen een aantal potentiële klanten mee...' -

jetje
07-10-2012, 06:38 AM
ik denk dat dit ongeveer op het zelfde neer komt! nu gaat hij proberen om te zorgen dat er 1 staat op 1 september
op deze manier snijd het mes aan 2 kanten want dan kan hij de visie van ons (tesla ambasadeurs) goed in beeld brengen in the usa
of ze zich daar iets van aantrekken is ten 2e want het is daar een andere wereld maar dat is dan aan Rogier :biggrin:

mark1981
07-10-2012, 12:15 PM
Welkom! Aan je jaartal te zien ook een net-dertiger like me :smile: (en vele anderen hier).
On-topic, welk reserveringsnummer heb je?

Dankje, leuk om te zien dat er veel dertigers meedoen ;). Het reserveringsnummer heb ik nog niet, de betaling is gisteren gedaan, dus het is nog even afwachten, ik weet niet hoe snel dat gaat. Ik ben er in september in ieder geval bij, wie weet met andere gegadigden (want het verhaal verkoopt zichzelf)!

The Froq
07-10-2012, 12:39 PM
Hallo Jetje, prima initiatief. Laten we proberen het bij 1 idee te houden en niet te veel nieuwe initiatieven toe te voegen.
Dus, 1 september of later indien de S in Nederland is. overigens heb ik persoonlijk in een Model S en X mogen meerijden en het is een absolute top auto waar we zeker mee gezien kunnen worden.

Sig 95 , eind veertig en volgens mij vrouw in een mid-life crisis......

Y33ls
07-10-2012, 01:09 PM
Goed initiatief, ben ook van de partij indien in het weekeinde.
Kan niet wachten tot we meer info mogen ontvangen, zoals uiteindelijke prijs en levertijden.

Ook 30-er en Sig#363

Windfarmer
07-10-2012, 02:13 PM
Goed initiatief, ik ben ook van de partij, wil de auto graag in het echt zien en er in rijden om zeker te weten dat ik de bestelling doorzet.

Zojuist reservering gedaan. 30-er, signature edition was niet meer beschikbaar.. hopelijk lukt dat alsnog want ik wil wel een rode.

jetje
07-10-2012, 11:56 PM
hoi mensen als je wilt komen graag even mailen want hier staan wel bijnamen maar geen echte :)

teslamodels@live.nl

aantal mensen dat komt en eventuele prospects voor DE auto van 2012

alvast bedankt,

jeroen

PeterSZ
07-11-2012, 05:11 AM
Pffff.... dat zal wel 2013 worden. Ik heb me aangemeld via het emailadres.

Groet.

jetje
07-11-2012, 07:04 AM
ik heb in engeland afgesproken dat als ik hem met kerst krijg ik zorg zal dragen voor een kerstboom waar hij onder past
maar ik vermoed dat ik hem pas voorjaar 2013 krijg :)

bedankt voor de aanmeldingen alvast :biggrin:

wassenberg
07-11-2012, 07:57 AM
Heb me net ook aangemeld !

(ook 30 er...)

Right_Said_Fred
07-11-2012, 11:00 AM
Goed initiatief, ik ben ook van de partij, wil de auto graag in het echt zien en er in rijden om zeker te weten dat ik de bestelling doorzet.

Zojuist reservering gedaan. 30-er, signature edition was niet meer beschikbaar.. hopelijk lukt dat alsnog want ik wil wel een rode.

Ben je op de reservelijst gezet voor een Signature? (in de VS kon dat). Grote kans dat je dan alsnog een Signature kunt krijgen, want er zullen toch wel wat Signature-reserveringshouders niet doorzetten uiteindelijk. Zo kan de prijs nog tegenvallen, vooral nu de euro steeds minder waard wordt.

jcstp
07-11-2012, 11:10 AM
Model S Reservation and Delivery Tally (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/5747-Model-S-Reservation-and-Delivery-Tally?p=160208)

Buy or Reserve a Tesla | Tesla Motors
European Signature Series reservations are sold out.

A wait list is available to all reservation holders. Please email us at eureservations@teslamotors.com for more information.

mark1981
07-11-2012, 12:18 PM

Die rode gaat wellicht wel lukken, aangezien ik vandaag op de tesla site zag staan:

Red
Available in 2013
Dus er is nog hoop op een rode buiten de signature versies :wink:

jcstp
07-11-2012, 12:36 PM
Die rode gaat wellicht wel lukken, aangezien ik vandaag op de tesla site zag staan:

Red
Available in 2013
Dus er is nog hoop op een rode buiten de signature versies :wink:

maar dat is dan geen "signature red"
maar "sunset red" (rood zoals in het tesla logo)

Windfarmer
07-11-2012, 01:14 PM
Ben je op de reservelijst gezet voor een Signature? (in de VS kon dat). Grote kans dat je dan alsnog een Signature kunt krijgen, want er zullen toch wel wat Signature-reserveringshouders niet doorzetten uiteindelijk. Zo kan de prijs nog tegenvallen, vooral nu de euro steeds minder waard wordt.

Heb ik inderdaad over gemaild, was eerst bezig om een reserveringsnumemr te krijgen, in de bevestigingsmail stond geen reserveringsnummer. Dit is inmiddels opgelost.

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie van het formaat van de model S vinden, ik las dat hij bijna 2.20 breed is inclusief spiegels, wordt wel krapjes in de meeste parkeergarages.

duBois
07-11-2012, 02:03 PM
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie van het formaat van de model S vinden, ik las dat hij bijna 2.20 breed is inclusief spiegels, wordt wel krapjes in de meeste parkeergarages.

Een BMW5 is met spiegels 2,09m. Dat maakt de S wel 10cm breder... inderdaad wel heftig. Hopen dat er veel E-laadpunten in parkeergarages zijn :). BMW 5 Serie Touring: Technische gegevens (http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/5series/touring/2010/showroom/technical_data/index.html)

jetje
07-11-2012, 11:43 PM
als ik dit zo lees over parkeer garages dan ben ik blij dat ik in waalwijk woon :biggrin: hier rijden ze vooral in traktoren dus de parkeerplaatsen zijn groot genoeg
anders hebben ze hier in het centrum parkeerplaatsen speciaal voor vrouwen die zijn ook 50 cm breder gemaakt :wink: en bij de supermarkt speciaal voor auto's met kinderstoelen

met de aanmeldingen op teslamodels@live.nl gaat het goed. we zitten momenteel op 28 dus dat is zo i zo al leuk. ik ga volgende week even naar rogier kroymans en overleg even met hem hoe we kunnen zorgen dat er op 1 september iets moois staat!

mocht er nieuws zijn plaats ik het meteen hier en/of stuur ik jullie even een mailtje

Right_Said_Fred
07-12-2012, 11:25 AM
maar dat is dan geen "signature red"
maar "sunset red" (rood zoals in het tesla logo)

Inderdaad, hier is een fotootje van die afwijkende rode kleur die in 2013 beschikbaar komt:

7646

The Froq
07-12-2012, 12:03 PM
Even voor de goede orde. Ik wilde ABSOLUUT geen rode model S. Toen ik de Signature Red in het echt zag was ik helemaal om. Ik ben er nu zeker van dat het rood gaat worden. Alleen ben ik enorm benieuwd hoe hij er in het daglicht uitziet.

En ja, de auto is best groot, maar niet zo groot dat het enorm opvalt...

PeterSZ
07-12-2012, 11:20 PM
@ The Froq
Waar heb je die Signature Red dan gezien? En is dat knalrood zoals op deze foto? Of meer bordeaux-achtig.

Rood voor een andere auto dan een Alfa of een Ferrari, ik weet 't niet...
Wat ik er tot nu toe van gezien heb ga ik voor een witte met antraciet wielen. Dan valt die mooie grote zwarte 'grill' het meeste op.

jetje
07-13-2012, 12:42 AM
De signature rood stond in geneve! Ik weet ook nog niet of de rode of de witte word. Personelijk vind ik de witte meer voor mijn leeftijd en de rode voor over 15 of 20 jaar. Of als je in een midlife crisis zit:tongue:

Right_Said_Fred
07-13-2012, 01:57 AM
Dit is de Signature Red, en die kleur staat de auto erg goed. Mijn voorkeur op dit moment. Maar ja, ik zit met mijn 44 jaar dan misschien al wel in die midlife-crisis... :rolleyes:

7695

7697

jetje
07-13-2012, 03:30 AM
Dit is de Signature Red, en die kleur staat de auto erg goed. Mijn voorkeur op dit moment. Maar ja, ik zit met mijn 44 jaar dan misschien al wel in die midlife-crisis... :rolleyes:

7695

7697

Ik bedoelde de witte is voor 30 ers en midlife crisis de rode is wat chiquer

VolkerP
07-16-2012, 05:24 AM
Re: rode kleur:

Thank you for the photos.
For those in the group
trying to size up the two red colors.
Here is a signature car and a production sunset red,
under the tents in Los Angeles.
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=7723&d=1342241719&thumb=1

Y33ls
07-16-2012, 01:07 PM
Stel ... mijn Model S wordt in februari geleverd en ga er mee op wintersport naar Oostenrijk... tegen wat voor een issues loop ik aan? Het lijkt me echt cool om dit te kunnen doen.

Zie een aantal uitdagingen en vraag me af hoe jullie dit zien:

1. De auto is een stuk zwaarder met alle bepakking en dus heb je een korter bereik, maar hoeveel invloed heeft gewicht dan op het bereik?
2. In Duitsland en Oostenrijk bevinden zich uiteraard laadpunten, maar bij veel van deze laadpunten kun je alleen met een speciale kaart betalen, is er al een Europese kaart?
3. Het laatste stuk moet ik een aardig stuk bergop rijden (Ischgl), hoeveel invloed heeft dit op het bereik?
4. Elk land heeft zo zijn eigen aansluiting(en) , betekent dus dat je meerdere verloopstekker zult moeten meenemen. Werken de meeste laders straks met de Tesla?
5. In en rond Ischgl bevinden zich nu nog geen laadpunten. De temperatuur kan dik onder nul komen, betekent dat de accu’s waarschijnlijk verwarmd worden, hoe lang kun je zonder de auto op te laden en dan toch nog het dal kunnen uitrijden? Je hebt dan wel een aardige ReGen…
6. De afstand is ongeveer 930 km, ik zou de reis met 1 overnachting op de heenreis willen maken en terug waarschijnlijk geen. Hoe lang zou de totale reis zijn?

Hoor graag jullie ideeën!

Thx!
Yuri

jcstp
07-16-2012, 01:18 PM
als je op deze thread kijkt, electric-highway.com – FAST CHARGING ACCROSS EUROPE (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/8776-electric-highway-com-%96-FAST-CHARGING-ACCROSS-EUROPE)
zie je dat het al mogenlijk is

hier nog ev-info

Geneva Motor Show - Zurich to Geneva on Friday, 9th of March 2012 (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7414-Geneva-Motor-Show-Zurich-to-Geneva-on-Friday-9th-of-March-2012?highlight=invasion)

Official HPC Charger Map for CH, DE, IT, AT, UK (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/5790-Official-HPC-Charger-Map-for-CH-DE-IT-AT-UK?highlight=invasion)

tesla, snellaadpunten zijn meestal gratis of in ruil voor een maaltijd of verblijf

jcstp
07-16-2012, 01:21 PM
1 roadster is in 24uur van geneve naar helemaal het noorden van duitsland gereden, ( net boven nederland)
hij gebruikte bestaande teslalaadpunten

met superchargers zal dat nog gemakkelijker gaan

widodh
07-17-2012, 03:01 AM
Stel ... mijn Model S wordt in februari geleverd en ga er mee op wintersport naar Oostenrijk... tegen wat voor een issues loop ik aan? Het lijkt me echt cool om dit te kunnen doen.

1. De auto is een stuk zwaarder met alle bepakking en dus heb je een korter bereik, maar hoeveel invloed heeft gewicht dan op het bereik?
2. In Duitsland en Oostenrijk bevinden zich uiteraard laadpunten, maar bij veel van deze laadpunten kun je alleen met een speciale kaart betalen, is er al een Europese kaart?
3. Het laatste stuk moet ik een aardig stuk bergop rijden (Ischgl), hoeveel invloed heeft dit op het bereik?
4. Elk land heeft zo zijn eigen aansluiting(en) , betekent dus dat je meerdere verloopstekker zult moeten meenemen. Werken de meeste laders straks met de Tesla?
5. In en rond Ischgl bevinden zich nu nog geen laadpunten. De temperatuur kan dik onder nul komen, betekent dat de accu’s waarschijnlijk verwarmd worden, hoe lang kun je zonder de auto op te laden en dan toch nog het dal kunnen uitrijden? Je hebt dan wel een aardige ReGen…
6. De afstand is ongeveer 930 km, ik zou de reis met 1 overnachting op de heenreis willen maken en terug waarschijnlijk geen. Hoe lang zou de totale reis zijn?

Thx!
YuriJe kan met de pas van E-Laad al in het buitenland laden.

Verder zou ik een hotel uitzoeken wat krachtstroom heeft en uit gaan van een realistische range van 350km.

Op je locatie moet je gewoon zorgen voor 1x13A, dan kan de Model S bijladen en ook de accu op temperatuur houden. Zorg voor een lange 3x2.5mm2 kabel (50m oid).

widodh
07-17-2012, 03:01 AM

Thx!
YuriJe kan met de pas van E-Laad al in het buitenland laden.

Verder zou ik een hotel uitzoeken wat krachtstroom heeft en uit gaan van een realistische range van 350km.

Op je locatie moet je gewoon zorgen voor 1x13A, dan kan de Model S bijladen en ook de accu op temperatuur houden. Zorg voor een lange 3x2.5mm2 kabel (50m oid).

jetje
07-20-2012, 07:17 AM
hoi heren, ik ben vandaag even bij Rogier geweest om het een en ander door te nemen en we zijn tot 2 conclusies gekomen:

1 : 1 september is waarschijnlijk nog steeds te vroeg dus de datum is nu verschoven naar 6 oktober, mocht er eerder iets zijn dan hebben we hem nog snel 2 weken vervroegd

2 : als we wachten op de model s in Nederland dan is de vraag of de meeting zinvol is want dan krijgen we ook allemaal een uitnodiging om deze te komen bekijken en dan si die dag meteen
de meeting.

Rest ons dus de vraag of we de meeting doen en zo ja wat willen we? Als we echt wachten op het feit dat de beta versie (zonder te kunnen rijden) in Nederland staat dan zal dit waarschijnlijk pas oktober zijn! willen we eerder dan is het gewoon een gezellige middag zonder de model s ? ik gooi dit even op het forum zodat iedereen even zijn gedachte er over kan laten gaan

widodh
07-20-2012, 03:31 PM
Het is natuurlijk wel leuk als we onder het genot van een drankje met zijn allen de Model S kunnen bewonderen. Iets eerder de meeting doen lijkt me ook prima, maar ik denk overigens dat 1 september wellicht nog wat vroeg is vanwege vakanties e.d.?

PeterSZ
07-23-2012, 02:21 PM
Dan denk ik dat we moeten afwachten totdat de S er is en dan tegelijkertijd de meeting houden. Eerder de meeting houden is wat mij betreft weinig zinvol.

jetje
07-26-2012, 11:59 PM
bij deze dan even officieel,

de meeting is verzet naar 6 oktober. dit mits er dan een model s is. let op komt de tesla show eerder naar nederland dan zal de meeting op die dag plaats vinden (dan hoeven we ook maar 1 keer naar eindhoven te rijden) ik zal dit ook nog even aan de mensen die aangemeld zijn per mail bevestiggen.

verder kan ik echt niet wachten tot hij hier is en bij mij voor de deur staat :biggrin:

widodh
07-27-2012, 07:42 AM
bij deze dan even officieel,

de meeting is verzet naar 6 oktober. dit mits er dan een model s is. let op komt de tesla show eerder naar nederland dan zal de meeting op die dag plaats vinden (dan hoeven we ook maar 1 keer naar eindhoven te rijden) ik zal dit ook nog even aan de mensen die aangemeld zijn per mail bevestiggen.

verder kan ik echt niet wachten tot hij hier is en bij mij voor de deur staat :biggrin:Gaaf, staat in de agenda!

Ik kan ook niet meer wachten. Al druk bezig met de schuur te bouwen en de electra helemaal voor te bereiden...

stephannaber
07-31-2012, 07:16 AM
ik ga op 6 oktober trouwen en het lijkt me leuk om een Tesla als trouwauto te rijden. is er iemand die zijn Tesla (tegen vergoeding uiteraard) een dagje beschikbaar zou willen stellen?

widodh
07-31-2012, 11:32 AM
ik ga op 6 oktober trouwen en het lijkt me leuk om een Tesla als trouwauto te rijden. is er iemand die zijn Tesla (tegen vergoeding uiteraard) een dagje beschikbaar zou willen stellen?Een Roadster? Waar in het land?

J in MN
07-31-2012, 03:55 PM
... het lijkt me leuk om een Tesla als trouwauto te rijden.

In- en uitklim uit die Roadster is 'n avontuur, meer so met 'n trourok aan! Maak seker die gelukkige meisie/dame dra 'n broek, of iets anders gemaklik.

duBois
08-01-2012, 03:05 PM
Tip: Rent-A-Roadster

Ik ben gecharmeerd en onder de indruk van de Model-S, dus is er een reservering +betaling in Palo Alto geplaatst. Laat Tesla’s Model S het begin zijn van een (r)evolutie.

Maar ik vroeg mezelf af hoe nou een beetje gevoel te krijgen bij EV’s? Hoever is de rijervaring, hoe complex werkt het? Wat betekend thuis laden? Wanneer houdt de batterij voor gezien? Hoe gaat het met langzaam en snel rijden? Samengevat, Range-Anxiety…

Voor mijn werk hadden we een kleine week de beschikking over een Renault Kangoo EV om mogelijke toepassing te evalueren. Lang genoeg om korte tripjes mee te maken. Uit die evaluatie bleek een bereik van ‘maar’ <120km voldoende voor gerichte toepassingen maar tegelijkertijd ook voldoende om vaak zenuwachtig te worden voor mijn persoonlijke km behoefte. Om dit te verduidelijken; mijn wereld speelt 80% van de tijd zich af 50km rondom Eindhoven. Niks zo lastig om continu tegen een batterij bereik van 10km aan te lopen (wat met de Kangoo EV het geval was). Dus als een model-S koop gesloten wordt dan tenminste met meer dan 250km aan bereik. Ik besloot om een EV te huren met voldoende bereik om al mijn onzekerheden te testen. Een mooie witte Roadster voor 3 weken. Compleet onpraktisch als mede- gezin wagen, top als een super speeltje. Maar het gaat mij om de EV ervaring.

Ongelofelijk. Het elektrisch rijden voelt als een logisch iets. De wijze waarop de motor regenereert is zo vanzelfsprekend dat ik het nu mis in mijn (ICE) BMW. Thuis aan de stekker gooien, simpel en een eenvoudige handeling. En de volgende ochtend staat er weer 280km tot mijn beschikking. Ook mijn vrouw vindt EV prettig; bijvoorbeeld nooit meer naar een tankstation te hoeven. Het vermogen is overweldigend. Ik denk niet dat er veel auto’s zijn die sneller kunnen optrekken (ik ben geen petrolhead). De rust en het ontbreken van trillingen is ook een openbaring. En het verbruik is uitermate efficiënt, zeker in stadsverkeer. Ik ging dan ook anders rijden, bewuster met de energie omgaan. Natuurlijk wel na een periode van als-snelste-wegtrekken…

Ik ben onder de indruk van EV, zeker in de vorm welke een Tesla Roadster biedt. Deze ervaring heeft voor mij bevestigd dat een Model S mijn sterke voorkeur heeft om mijn huidige ICE auto te vervangen. Dat de EV onzekerheden ontkracht worden voor de 80-96% van mijn auto gebruik. En ja, de sommetjes voor zakelijk/privé rijden wijzen uit dat het ook een nuttige investering is (door accountants laten verifiëren). Win/Win.

Tegelijkertijd, ik heb weinig zin om nog een jaar te moeten wachten op mijn gereserveerde Model-S dus ik verwacht eigenlijk binnen aanzienlijke tijd, (zeg 1 maand?) de eerste teasers voor Benelux/Europa. Wellicht dan George B’s trip naar Europa mogelijk ook in Eindhoven duidelijkheid gaat brengen?

cohere
08-02-2012, 01:26 PM
Tip: Rent-A-Roadster

[...]

Goed om te horen dat een beetje advies op zijn tijd tot iets moois kan leiden DuBois :wink:

jcstp
08-03-2012, 06:18 AM
Tegelijkertijd, ik heb weinig zin om nog een jaar te moeten wachten op mijn gereserveerde Model-S dus ik verwacht eigenlijk binnen aanzienlijke tijd, (zeg 1 maand?) de eerste teasers voor Benelux/Europa. Wellicht dan George B’s trip naar Europa mogelijk ook in Eindhoven duidelijkheid gaat brengen?

Misschien hebben ze je gehoord bij Tesla
Inside Tesla - 08.02.12 | Blog | Tesla Motors (http://www.teslamotors.com/en_AU/blog/inside-tesla-080212)

BTW- I'm working in Europe the next two weeks and my Pearl White, Performance Model S will be waiting for me when I get back. I’m going to take delivery at my house so my entire family can enjoy the party.

PeterSZ
08-05-2012, 02:55 PM
6 oktober ben ik met mijn ICE Alfa 75 benzine aan het verbranden in de Alfa Challenge op de Nurburgring (GP-circuit)... Dat is echt zeer leuk.
Hoezo schizofreen... A Petrolhead Electrified??

widodh
08-12-2012, 04:08 PM
Ik vernam via-via dat Signature holders een mail gekregen hebben dat de levering Zomer 2013 wordt voor de Sig's. Heeft iemand hier die mail ook gehad?

szh
08-12-2012, 10:19 PM
Zomer 2013 voor sigs pas? Herfst voor normale versies? Wordt waarschijnlijk een 6 serie importeren dan... Jammer =\

duBois
08-13-2012, 01:25 AM
Hmmmm, dit zou zeer onfortuinlijk zijn. Ik heb ieder geval geen email of uberhaupt enige Benelux communicatie mogen ontvangen na mijn reservatie op 19 mei 2012 (een week later netjes een telefoontje).

widodh
08-13-2012, 02:49 AM
Zomer 2013 voor sigs pas? Herfst voor normale versies? Wordt waarschijnlijk een 6 serie importeren dan... Jammer =\Het is een gerucht, ik wilde hier dus na gaan of een andere Sig holder het zelfde gehad heeft.

Adm
08-13-2012, 04:03 AM
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de Sig's voor Maart gepland staan. Als er voor Europa geen andere cup holders gemaakt moeten worden natuurlijk. ;-)

Ik ga nog even via een Sig reserveringshouder proberen of er een email geweest is en wat daarvan de inhoud was.

X-RAY
08-13-2012, 04:26 AM
Ik heb een Sig reservering. Geen email gehad.

Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de Sig's voor Maart gepland staan. Als er voor Europa geen andere cup holders gemaakt moeten worden natuurlijk. ;-)

Ik ga nog even via een Sig reserveringshouder proberen of er een email geweest is en wat daarvan de inhoud was.

Y33ls
08-13-2012, 04:45 AM
Ik heb ook een Sig reservering en ook nog geen mail ontvangen.

widodh
08-13-2012, 07:03 AM
Dan zal het denk ik wel een verkeerd gerucht zijn :)

The Froq
08-13-2012, 09:05 AM
Sig#95. Nog geen mail gehad.

Tijd begint wel te dringen. Minimaal een maand of 5 van te voren moet er toch een Model S in Nederland beschikbaar zijn, dan nog proefritten en daarna bestellen.

Ik hoop dat ook Europa mag afhalen in Fremont!

widodh
08-13-2012, 11:43 AM
Ik hoop dat ook Europa mag afhalen in Fremont!Wel opgelet bij aardrijkskunde? Er zit een plasje met water tussen de USA en Nederland ;)

Zo ver ik weet kan je in de EU je auto afhalen ergens in het Zwarte woud in Duitsland (van GeorgeB begrepen)

Right_Said_Fred
08-13-2012, 12:03 PM
Sig-reserveringshouder en geen mail gehad.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, want gezien de verhouding US-Europa van naar schatting 5-1 bij de reserveringen zal Europa op dit moment geen hoge prioriteit hebben voor Tesla. Die zijn vooral bezig om de lancering in Amerika zo soepel mogelijk te laten verlopen en de missers in het interieur op te lossen. Dan heeft een Europese type-goedkeuring, inclusief de daarvoor benodigde aanpassingen aan de auto, allicht even wat minder aandacht.

Het zou wel jammer zijn als het opschuift, en dan vooral voor de mensen met een reservering voor een gewone productie-auto, want die schuiven dan ook op en komen vervaarlijk dicht in de buurt van 2014 (7% bijtelling). Hopelijk komt er een wijze regering die besluit de 0% bijtelling in elk geval langer in stand te houden voor de zero emission auto's, die nu weinig verkocht worden, en de 7% alleen te hanteren voor de plug-ins, die in de praktijk door sommigen helaas worden gereden zonder op te laden (vooral de leaseknuppels die het alleen maar om de 0% gaat en een tankpas van de baas hebben).

LuckyLuke
08-13-2012, 12:32 PM
Kan het even niet meer vinden, maar is er niet al te lang geleden niet gecommuniceerd dat de eerste paar leveringen in Europa nog dit jaar zouden plaatsvinden?
Als iemand de post/quote weet help me ff :wink:

The Froq
08-13-2012, 01:20 PM
Kom op Widoh. Niet opgelet met geschiedenis. Wij Hollanders hebben de VOC metaliteit, we laten ons door een beetje water niet tegenhouden....... ......toch?

Niet veel in beperkingen denken. Rondleiding door de fabriek, proefrit en de auto mee met het transport naar Europa.

Laatste melding die ik over de levertijd heb gekregen was in feb 2011 tijdens de Model X presentatie. " hoe rekening met februari 2013" was het toen.

raymond
08-13-2012, 01:36 PM
Ik hoop dat ook Europa mag afhalen in Fremont!

Tenzij je de auto meer dan 6 maanden in de US hebt gereden mag je bij het meenemen van de S 10% invoerrechten betalen.

(zowel de 6 als 10 komen uit m'n blote hoofd, maar ik verwacht er niet ver naast te zitten.)

The Froq
08-13-2012, 01:47 PM
Proefrit van 6 maanden. Dat is ook een goed idee! Ik ben voor.

Blijft wel jammer dat we zo in onzekerheid worden gehouden over zaken als levertijden en prijzen. Ik heb nog niet eerder zoveel geld vooruit betaald op een auto en had wel iets meer informatie verwacht.

jetje
08-14-2012, 01:25 PM
Hoi heren, ik heb ook sig reservering en geen mail ontvangen. Persoonlijk denk ik dat ze momenteel aan het vergaderen zijn over hoe de auto voor zo min mogelijk euries deze kant op te krijgen.
Ik denk dat ze hier net zo,n stunt uithalen als in the usa en 10 auto,s aan de directie en vroege aanseelhouders dit jaar nog leveren
. Dan kunnen ze zeggen dat ze de auto in 2012 geleverd hebben in europa:biggrin:

Tevens denk ik niet dat het veel zin heeft om de auto in amerika op te halen. Kijk naar de roadster die is in europa heeel anders wat betreft laden en andere kleine regels die hier gelden. Dit betekend voor de s ook veel aanpassen.

Simpel, uitbreiden van eindhoven of uk vervolgens alles in onderdelen deze kant op en extra onderdelen aanleveren voor de regels
En zsm leveren

Ik hoop maart maar ik denk dat we er komende weken wel wat over horen

widodh
08-14-2012, 01:48 PM
Hoi heren, ik heb ook sig reservering en geen mail ontvangen. Persoonlijk denk ik dat ze momenteel aan het vergaderen zijn over hoe de auto voor zo min mogelijk euries deze kant op te krijgen.
Ik denk dat ze hier net zo,n stunt uithalen als in the usa en 10 auto,s aan de directie en vroege aanseelhouders dit jaar nog leveren
. Dan kunnen ze zeggen dat ze de auto in 2012 geleverd hebben in europa:biggrin:

Tevens denk ik niet dat het veel zin heeft om de auto in amerika op te halen. Kijk naar de roadster die is in europa heeel anders wat betreft laden en andere kleine regels die hier gelden. Dit betekend voor de s ook veel aanpassen.

Simpel, uitbreiden van eindhoven of uk vervolgens alles in onderdelen deze kant op en extra onderdelen aanleveren voor de regels
En zsm leveren

Ik hoop maart maar ik denk dat we er komende weken wel wat over horenIk gok dat we op de IAA in Hannover wel het een en ander gaan horen.

Tessy
08-14-2012, 03:15 PM
Hoop maar dat jullie verwachtingen kloppen. Ben zelf Sig holder en zie uit naar proefrit najaar.

Ook benieuwd of buitenspiegels inklapbaar zijn en er parkeersensoren op zitten.

Adm
08-14-2012, 11:44 PM
En zsm leveren

Ik kan mij niet anders voorstellen dat de auto's met Euro specs gewoon van de band rollen.

Ik vraag mij overigens af of Eindhoven als showroom wel blijft bestaan. Ik meen op de video van de aandeelhoudersvergadering een kaart gezien te hebben waarop naar mijn idee een aantal andere punten op de kaart in de Benelux ingetekend stonden. Er is sowieso al langer sprake van een Tesla showroom in Antwerpen.

Ik gok dat we op de IAA in Hannover wel het een en ander gaan horen.

Hannover is dit jaar voor bedrijfswagens.

LuckyLuke
08-15-2012, 05:40 AM
Ook benieuwd of buitenspiegels inklapbaar zijn en er parkeersensoren op zitten.
Zover ik heb kunnen lezen zijn beide opties voorlopig niet aan de orde.
Met de standaard rear view camera kom je al een heel eind overigens, extra parkeersensoren zullen dan weinig kunnen toevoegen.

Senninha
08-15-2012, 06:33 AM

En zsm leveren

Ik hoop maart maar ik denk dat we er komende weken wel wat over horen

Da's geen stunt, maar zuiver noodzakelijk om de wachtende klanten tevreden te stellen c.q. houden imo. Waarom geen CKD assembly in Born of Antwerpen ? Het schijnt dat men daar nog wat capaciteiten over heeft...........

Adm
08-15-2012, 06:36 AM
Da's geen stunt, maar zuiver noodzakelijk om de wachtende klanten tevreden te stellen c.q. houden imo. Waarom geen CKD assembly in Born of Antwerpen ? Het schijnt dat men daar nog wat capaciteiten over heeft...........

Het is niet dat ik ze het niet gun in Born en Antwerpen, maar voor de kleine oplage die naar Europa/Azië komt lijkt mij een extra productielijn overdreven.

The Froq
08-15-2012, 07:02 AM
Ik zou rekening houden met een Tesla store in Amsterdam.....de Bijenkorf ofzoiest!

Right_Said_Fred
08-15-2012, 02:23 PM
Ik zou rekening houden met een Tesla store in Amsterdam.....de Bijenkorf ofzoiest!

Op de kaart die werd getoond bij de aandeelhoudersvergadering over het 1e kwartaal was inderdaad een nieuwe store te zien ergens in het 'noordwesten' van Nederland. De Randstad lijkt me een logische plek voor een tweede vestiging. En zo'n tweede vestiging hebben ze zeker nodig, aangezien er nu al zo'n 400-500 auto's gereserveerd zijn vanuit Nederland.

Adm
08-15-2012, 09:28 PM
Ik denk dat een service centre centraal in Nederland ook prettig zou zijn voor de tijd na afloop van de garantie. Die Tesla Rangers zijn een leuke vondst, tenzij je ver van ze af woont/werkt.

Right_Said_Fred
08-16-2012, 08:45 AM
Tesla heeft een paar dagen geleden de prijzen voor Canada bekend gemaakt en dat kan een indicatie zijn voor wat de prijzen in Europa gaan worden. Het lijkt erop dat Tesla ervoor kiest, in tegenstelling tot sommige andere merken, om de buitenlandse klanten niet het vel over de oren te trekken maar hen eerlijk en recht-door-zee te behandelen. Tesla doet wat dat betreft toch zijn goede naam weer eer aan.

De berekening voor Canada is als volgt: Amerikaanse prijs + 6,1% Canadese importheffing + afhankelijk van het model 1,5 à 2% voor transport en 'bedrijfskosten' in het land van bestemming. Dat bedrag is vervolgens omgerekend aan de hand van wisselkoers (midden tussen bied- en laatkoers) tussen de Amerikaanse dollar en de Canadese dollar op het moment dat de prijzen werden vastgesteld. Dit lijkt me de eerlijkste benadering, hoewel het moment van prijsbepaling natuurlijk cruciaal is i.v.m. de wisselkoers-fluctuaties. Er werd niet aangegeven of de prijzen in de toekomst worden aangepast op basis van veranderingen in de wisselkoers.

Als Tesla ditzelfde beleid zou toepassen voor de Europese prijzen - en waarom niet? - dan kunnen we ongeveer uitrekenen wat die worden, bij de huidige wisselkoers. Voor Europa geldt een importtarief van 10% en ik denk dat de transportkosten e.d. wat hoger zullen uitkomen (4%?). De vraag is of Europese auto's duurdere uitrusting krijgen, en dan denk ik vooral aan een duurder laadsysteem. Maar als dat niet het geval is, zou een Signature Performance (Amerikaanse prijs $ 105.400, zonder federale belastingkorting) bij een koers van 1,23 volgens deze berekening uitkomen op € 97.700. Het instapmodel, een gewone productie-auto met 40 kWh-batterij en zonder opties (Amerikaanse prijs $ 57.400), zou uitkomen op € 53.100. Uiteraard zijn deze prijzen nog zonder 21% BTW, maar ik denk dat de meeste Model S'en zakelijk worden gekocht.

Belangrijk is natuurlijk wat de wisselkoers gaat doen tot het moment dat de prijzen - dit najaar? - definitief worden vastgesteld. Bij een koers van 1,15 kost een Signature Performance volgens deze berekening € 104.500. Bij een wisselkoers van 1,30 is dat € 92.500.

Zorba
08-16-2012, 09:13 AM
1,23 zal wat optimistisch zijn vrees ik. Zal eerder richting 1,15 zijn zoals je aangaf.

Met de €10.000 tegemoetkoming hier in België hoop ik toch om voor €60.000 in een 60kWh versie rond te rijden :) Anders wordt het wat duur (particuliere aankoop).

PeterSZ
08-21-2012, 02:36 AM
Najaar 2013 voor de gewone productiemodellen?? Pffff.... dat hoop ik niet. Niet dat ik dan ga annuleren, maar ik rekende tot nu toe op tweede kwartaal 2013. Ik wil dat ding gewoon voor de deur hebben, verdorie.
Qua prijs reken ik een op een ton-'plus'. Als het meevalt 100K. Valt het tegen 120K. Daarboven begint het duur te worden om early adopter te zijn.

The Froq
08-21-2012, 10:04 AM
Persoonlijk ben ik nu ruim een jaar reserveringshouder......ik had eerlijk gezegd wel een beetje meer communicatie verwacht.

Ik heb diepe respect voor de wijze waarop Tesla haar plannen uitvoert. Op het grote plaatje (10 jaar, Roadster, model S, X en gen 3) lopen ze na een jaar of 6 slecht een paar maanden achter. Ik ken geen project wat zo volgens de planning wordt uitgevoerd. Bravo. Ook begrijp ik dat ze asap van de Roadsters afwillen want ze willen zsm cash voor de geleverde productie.

De houding van "weinig beloven en meer leveren" slaat nu een beetje door. Ze kunnen nog geen zekerheden geven en vertellen dus niets!

Simpele oplossing:
Maak een leuk filmpje van 30 minuten van de fabriek, de auto en van de Teslamedewerkers en draai het af in de store in Eindhoven. Milan, enz enz...kopje koffie, glasje bubbels en iedereen tevreden naar huis.

jetje
08-21-2012, 11:00 AM
Heb vandaag nog evenwat dingen proberen te achterhalen. In engeland verwachten ze nogsteeds dat ik ( nummer175) mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen. Verder kunnen/ mogen ze niks zeggen. Wel dat er op kort termijn nieuws naar buiten komt ( horn we ook al langer) het belangrijkste voor tesla is eerst usa goed op de rit! Persoonlijk vind ik dit niet erg,laat eerst die americanen maar testen en de foutjes er uit halen dan is hier de auto voor 99% perfect!

Wat betreft prijs heb ik altijd 100000 plus gerekend voor signature performance en 5000 meer of minder maakt op dat bedrag niet zoveel uit

De meeting laat voorlopig nog op zich wachten. Ps zoek op youtube filmpje tel model s track op i best leuk die vn edmunts

duBois
08-21-2012, 11:23 AM
mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen.

Jetje; heb je het idee dat je wel in 2012 de koop kan bekrachtigen? Wel nuttig voor de 'baten' van MIA/VAMIL.

raymond
08-21-2012, 11:53 AM
Het lijkt erop dat Tesla ervoor kiest, in tegenstelling tot sommige andere merken, om de buitenlandse klanten niet het vel over de oren te trekken ...

Canadezen zijn toch net iets meer Amerikanen dan Europeanen vrees ik. TM weet goed welke "incentives" er in Europa zijn en uiteindelijk is het een vraag-en-aanbod spel. Wil TM een 30% marge realiseren dan zullen ze het wellicht niet nalaten om even goed na te denken wat de *waarde* van de Model S in Europa is, en op basis daarvan de *prijs* vast te stellen.

Maar ik hoop voor iedereen dat het model uit Canada ook in Europa wordt gehanteerd!

jetje
08-21-2012, 12:27 PM
Jetje; heb je het idee dat je wel in 2012 de koop kan bekrachtigen? Wel nuttig voor de 'baten' van MIA/VAMIL.

Ik hoop het wel! Zo niet dan maar stemme op de party die het in 2013 in standwil houden :biggrin:

widodh
08-21-2012, 03:20 PM
Heb vandaag nog evenwat dingen proberen te achterhalen. In engeland verwachten ze nogsteeds dat ik ( nummer175) mijn auto het eerste kwartaal 2013 ga krijgen. Verder kunnen/ mogen ze niks zeggen. Wel dat er op kort termijn nieuws naar buiten komt ( horn we ook al langer) het belangrijkste voor tesla is eerst usa goed op de rit! Persoonlijk vind ik dit niet erg,laat eerst die americanen maar testen en de foutjes er uit halen dan is hier de auto voor 99% perfect!

Wat betreft prijs heb ik altijd 100000 plus gerekend voor signature performance en 5000 meer of minder maakt op dat bedrag niet zoveel uit

De meeting laat voorlopig nog op zich wachten. Ps zoek op youtube filmpje tel model s track op i best leuk die vn edmuntsAangezien de IAA niet voor personen auto's is, zien we dan nieuws rondom Autosalon Paris eind September?

Als Tesla daar aanwezig is ga ik die kant weer op. Auto's kijken is altijd leuk en de Model S zien ook :)

Adm
08-21-2012, 09:22 PM
Tesla staat op de lijst met exposanten, maar ik zou even Eindhoven mailen of Model S er ook is. Ik kan mij het haast niet anders voorstellen, maar...

Edit: Tesla staat op de lijst van exposanten van 2010...

PeterSZ
08-22-2012, 02:18 AM
Even een kort rondje 'huidige auto".
Uit nieuwsgierigheid maar ook om een beeld te krijgen van het type koper van de Model S in NL (althans hier op het forum aanwezig). Want volgens mij zijn het niet alleen maar Priussen/Leaf's en Ampera's die er aan de kant gaan als de S komt.

Bij mij gaat er een Maserati Quattroporte de opslag in.

Komt u maar:-)

widodh
08-22-2012, 02:41 AM
Tesla staat op de lijst met exposanten, maar ik zou even Eindhoven mailen of Model S er ook is. Ik kan mij het haast niet anders voorstellen, maar...

Edit: Tesla staat op de lijst van exposanten van 2010...
De kans dat ze er nu weer zijn lijkt me dan groot. Met Model S lijkt me :) Ik kan me niet anders voorstellen.

Even een kort rondje 'huidige auto".
Uit nieuwsgierigheid maar ook om een beeld te krijgen van het type koper van de Model S in NL (althans hier op het forum aanwezig). Want volgens mij zijn het niet alleen maar Priussen/Leaf's en Ampera's die er aan de kant gaan als de S komt.

Bij mij gaat er een Maserati Quattroporte de opslag in.

Komt u maar:-)Ik ben pas 25, dus heb nog niet echt tijd gehad om hele dikke auto's aan te schaffen.

Na een akkefietje met Audi heb ik mijn nieuwe A3 vorig jaar weg gedaan een een Auris Hybride gekocht als tussen auto tot de Model S er is. Daarnaast heb ik nog een BMW M5 E39 voor de leuke plezier ritjes, maar de Model S zal bij mij vooral de eerste luxe sedan worden :) Ik heb een IT-bedrijf, dus daar past elektrisch rijden perfect bij!

wassenberg
08-22-2012, 02:53 AM
voor de dagelijkse ritten een opel insignia, en voor het plezier een ford ten uit 1937 en bsa met zijspan uit 1967

Right_Said_Fred
08-22-2012, 04:28 AM
Fisker Karma. Mooie en fijne auto, maar elektrische range voor mijn woon-werk helaas niet voldoende. Voor veel anderen zal die range overigens wel ruimschoots voldoende zijn. 14% versus 0% bijtelling speelt ook een rol.

Ik denk niet dat Tesla het kan maken om voor de Europeanen ineens een veel hogere prijs te gaan rekenen (meer dan VS-prijs + invoerrechten + transportkosten + EU-modificaties x wisselkoers). Dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien. Want er komt hier voor particulieren 21% BTW bij en die heffing kennen ze in de VS niet eens. We hebben weliswaar voor bedrijven gunstige regelingen (hoewel de impact van die 36% MIA ook niet moet worden overdreven), maar de Amerikanen zelf krijgen $ 7.500 terug van de federale overheid plus nog een paar duizend dollar van hun staat. Sommige Europese landen hebben zelfs niet eens stimuleringsregelingen.

De Europese markt is een belangrijke voor Tesla, waarom zouden ze het daar gaan verknallen door een hogere marge te proberen te behalen? Als ze bij de huidige VS-prijs 25% marge hebben, dan hebben ze dat bij een eerlijke omrekening ook op de Europese auto's. Een heel nette marge als je het mij vraagt.

The Froq
08-22-2012, 05:06 AM
@ right_said-fred

Right said Fred! En hou je brandblusser binnen handbereik!! Het zou jammer zijn van zo'n mooie auto.

jetje
08-22-2012, 09:25 AM
Audi a6 3 liter quatro diesel, mg midget uit 1970

Ben ook ( pas) 32:confused:

De audi gaat weg

raymond
08-22-2012, 11:27 AM
Want er komt hier voor particulieren 21% BTW bij en die heffing kennen ze in de VS niet eens.

Sales tax en local tax. In Californië 7.25 - 9.75% afhankelijk van in welke county je woont. Toegegeven, aanzienlijk minder dan onze 21%, maar ook Amerikanen betalen (soms) belasting. :wink:

Right_Said_Fred
08-22-2012, 11:40 AM
@ right_said-fred

Right said Fred! En hou je brandblusser binnen handbereik!! Het zou jammer zijn van zo'n mooie auto.

Tsja, de kinderziektes hè. Zo'n onbenullig ventilatortje dat oververhit kan raken, met zulke grote gevolgen. Maar Fisker zit er gelukkig bovenop en fixt het binnenkort. Ik krijg ook nog een nieuwe accu, betaald door A123 dat een probleempje had met een van hun machines. Het hoort erbij. Ik kan me niet voorstellen dat Tesla geheel zal ontsnappen aan de kinderziekten. Hopelijk geen recalls. Wij hebben als Nederlanders geluk dat er al 5000 Amerikanen 'testrijden' voordat wij de eerste auto's krijgen.

PeterSZ
08-24-2012, 12:40 AM
Rondje huidige auto -

Het valt me op dat veel mensen tevens vermelden er iets 'naast' te hebben: E39 M5 (vette bak, trouwens) - BSA - Ford Ten - MG. Interessant. Voor het plezier. Plezier? De S zou toch het ultieme schuldvrije rijplezier moeten geven?

Maar dat is ánders. Nogstalgische gevoelens bij rituele benzineverbranding zul je bedoelen. Maar ik ben geen uitzondering met een aantal Alfa's (jong + oud). Haha.

We hebben nog lang niet iedereen gehad. Anyone? Anyone?

Adm
08-24-2012, 01:19 AM
Tja, ik ben eigenlijk wel een autofan, maar eigenlijk te gierig om er veel geld aan uit te geven. Model S word een serieuze trendbreuk. ;-) Ik heb 6 jaar geleden een praktische Renault Trafic met dubbele cabine gekocht en ga deze na alle problemen die ik ermee gehad heb, ritueel verbranden als Model S komt. (Als tie het zo lang volhoud)

LuckyLuke
08-24-2012, 04:49 AM
Dagelijks: Audi A3 TDi (beetje gekieteld)
Weekend: Porsche 911 (996)
De A3 moet er echt zsm uit, bijna 3 ton op de teller :eek: en vorig weekend gezinsuitbreiding gehad dus meer ruimte nodig! ;)

Adm
08-24-2012, 04:52 AM
Nog gefeliciteerd! Model S met 3e zitrij dus? ;-)

Y33ls
08-27-2012, 01:58 PM
Stichting e-laad stopt met nieuwe aanvragen publieke oplaadpunten (http://www.e-laad.nl/submenunieuws/360-stichting-e-laad-stopt-met-nieuwe-aanvragen-publieke-oplaadpunten)

Enorme domper... Had een aanvraag daar lopen, ben afhankelijk van een publieke oplaadpunt.
Zijn er alternatieven om toch een publieke oplaadpunt te krijgen? Ik heb geen eigen laadpunt en kan die ook niet aanleggen.

widodh
08-27-2012, 02:04 PM
Stichting e-laad stopt met nieuwe aanvragen publieke oplaadpunten (http://www.e-laad.nl/submenunieuws/360-stichting-e-laad-stopt-met-nieuwe-aanvragen-publieke-oplaadpunten)

Enorme domper... Had een aanvraag daar lopen, ben afhankelijk van een publieke oplaadpunt.
Zijn er alternatieven om toch een publieke oplaadpunt te krijgen? Ik heb geen eigen laadpunt en kan die ook niet aanleggen.Hoewel ik er niet afhankelijk van ben thuis baal ik er wel flink van!

Ik had hier wel op gerekend bij de aanschaf van mijn Model S en vooral voor gebruik tijdens ritten.

Ik zou nu niet weten hoe je aan een laadpaal moet komen thuis. Hopen dat er in Oktober wat goeds uit komt! Zal nu wel weer een of andere petrolhead zijn die de stekker er uit wil trekken.

Right_Said_Fred
08-27-2012, 02:57 PM
Laten we de verkiezingen maar eerst afwachten. Dan zal blijken of we een regering krijgen die vriendelijk is voor elektrische auto's en de bijbehorende infrastructuur, of niet. Van PVV en VVD is niet veel heil te verwachten, van PvdA en GroenLinks meer. Ik stemde altijd VVD, maar dit keer wordt het GroenLinks. GroenRechts was de mooiste keus geweest.

jetje
08-27-2012, 11:51 PM
als ik dit hier lees heb ik een beetje geluk gehad! ik had mijn aanvraag meteen gedaan bij e-laad en ze hebben de paal 2 weken geleden geplaatst :)
mocht dit gelukt zijn dan kun je altijd bij je gemeente aankloppen met de vraag hoe je dit nu het beste kunt oplossen! kaats het probleem gewoon terug
ik weet dat gemeente waalwijk wel mee zou willen werken ook met private oplossingen. maar ik ken deze niet de plastic kappen van de private laadstations worden wel in waalwijk gemaakt :biggrin:

Tessy
08-31-2012, 03:28 PM
Voor de fiscale voordelen een must dat Model S in 2013 wordt geleverd.

Proefrijden in september, nog niets vernomen, wie wel??

The Froq
09-01-2012, 01:08 PM
Oorverdovend stil nog steeds.

Ik heb res Sig#95. Iemand met een lager nummer al een reactie gehad?

widodh
09-01-2012, 02:02 PM
I noticed the tesla roadster has the same size tires despite more power and weight. Any of you hoping for a performance package or plan to put larger tires/wheels on the car?

Ik heb Roadster owner #231, dus ben later, maar het is erg stil idd. Ik wacht persoonlijk nog tot eind September tot de Paris auto show, ik hoop daar mijn vriendin de Model S te kunnen laten zien en rond die tijd ook meer te horen.

Vooral over de 3-fase laden hoop ik eens wat te horen.

ManuVince
09-03-2012, 02:16 AM
Ik heb Roadster owner #231, dus ben later, maar het is erg stil idd. Ik wacht persoonlijk nog tot eind September tot de Paris auto show, ik hoop daar mijn vriendin de Model S te kunnen laten zien en rond die tijd ook meer te horen.

Vooral over de 3-fase laden hoop ik eens wat te horen.

Are you sure Tesla will be in Paris ?
According to the Paris motor show website (http://www.mondial-automobile.com/exposants-2012/), Tesla will not be there (while Fisker and Exagon will be)
Unless someone at Tesla told you otherwise.

I sure hope we will get some more solid news soon. Pricing is to be announced in the next month or so (according to our customer advocate).

widodh
09-03-2012, 01:34 PM
Are you sure Tesla will be in Paris ?
According to the Paris motor show website (http://www.mondial-automobile.com/exposants-2012/), Tesla will not be there (while Fisker and Exagon will be)
Unless someone at Tesla told you otherwise.

I sure hope we will get some more solid news soon. Pricing is to be announced in the next month or so (according to our customer advocate).Heb ik een apart topic voor gemaakt: Paris motorshow 2012 (http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/9978-Paris-motorshow-2012)

Right_Said_Fred
09-13-2012, 11:17 AM
Benieuwd wanneer Tesla de Europese prijzen bekend gaat maken. Met de dollar-euro-verhouding gaat het gelukkig weer de goede kant op. De stijging van $ 1,23 een maand geleden naar bijna $ 1,30 vandaag is in elk geval niet verkeerd. Dat scheelt op een Signature bijvoorbeeld al snel zo'n € 5.000, als Tesla tenminste dezelfde methodiek gaat hanteren als bij de vaststelling van de Canadese prijzen.

widodh
09-13-2012, 01:50 PM
Benieuwd wanneer Tesla de Europese prijzen bekend gaat maken. Met de dollar-euro-verhouding gaat het gelukkig weer de goede kant op. De stijging van $ 1,23 een maand geleden naar bijna $ 1,30 vandaag is in elk geval niet verkeerd. Dat scheelt op een Signature bijvoorbeeld al snel zo'n € 5.000, als Tesla tenminste dezelfde methodiek gaat hanteren als bij de vaststelling van de Canadese prijzen.Ik hoop het wel ja, dat zou mooi zijn!

Van Tesla UK begreep ik dat we eind dit jaar pas ergens een Model S in Europa gaan zien.... Dat was wel even balen.

Zullen we overigens proberen hier ver van het onderwerp service/onderhoud vandaan te blijven? Laat ze daar maar over ratelen in de andere topics.

jetje
09-14-2012, 12:24 PM
Hoi heren, ik denk tevens dat de bijeenkomst 1 oktober weer niet door kan gaan! Eindhoven kan niks en dan ook niks zeggen want ze weten niks! We kunnen dus bijeen komen voor de borrel en de leut maar iets nuttigs over een model s in Europa is er niet echt te zeggen. Mijn voorstel is dus weer even opschuiven maar dit keer tot nader bericht vanuit Eindhoven/Engeland

Personelijk had ik de model s ook niet dit jaar verwacht, ja 1 of 2 zodat ze kunnen zeggen dat ze hem 2012 geleverd hebben (1voor de directie van Atlon en 1 voor directie Tesla europa of zo) als ze zich maar wel aan de belofte houden om de signaturen 1e kwartaal 2013 te leveren

widodh
09-14-2012, 01:39 PM
Hoi heren, ik denk tevens dat de bijeenkomst 1 oktober weer niet door kan gaan! Eindhoven kan niks en dan ook niks zeggen want ze weten niks! We kunnen dus bijeen komen voor de borrel en de leut maar iets nuttigs over een model s in Europa is er niet echt te zeggen. Mijn voorstel is dus weer even opschuiven maar dit keer tot nader bericht vanuit Eindhoven/Engeland

Personelijk had ik de model s ook niet dit jaar verwacht, ja 1 of 2 zodat ze kunnen zeggen dat ze hem 2012 geleverd hebben (1voor de directie van Atlon en 1 voor directie Tesla europa of zo) als ze zich maar wel aan de belofte houden om de signaturen 1e kwartaal 2013 te leverenIk had mezelf wat duidelijker moeten maken :)

Ik bedoelde een demo-auto, die zat er volgens Tesla UK niet in voor ergens ver aan het einde van dit jaar. Gewoon een auto om naar te kunnen kijken en even in te zitten.

jetje
09-15-2012, 05:10 AM
Ik had mezelf wat duidelijker moeten maken :)

Ik bedoelde een demo-auto, die zat er volgens Tesla UK niet in voor ergens ver aan het einde van dit jaar. Gewoon een auto om naar te kunnen kijken en even in te zitten.

ik denk dat ze bij tesla niet echt bezig zijn met europa! best begrijpelijk maar vind niet dat ze ons maar kunnen laten wachten en wachten,
maar ja dan hebben we wel wat meer tijd om te sparen :cool:

The Froq
09-15-2012, 11:05 AM
Afgelopen vrijdag heb ik een mailtje naar Tesla gestuurd met de vraag of er nog nieuws te melden was.

De verwachting is dat er in het najaar een Model S in Europa is, een demo of rijbaar model. De planning voor levering is nog steeds Q1 2013.

Overigens zijn er sinds vandaag opname van Elon Musk in Fremont waar ik eindelijk het bewijs kreeg dat de productielijn echt op gang komt. Het was de eerste keer dat de produktiestraat gefilmd werd terwijl er meerdere auto's werden geassembleerd.
(ik heb net vorige week mijn aandelen verkocht....!) ik heb zelf een logistieke achtergrond maar de straat zag er veel belovend uit. Je kunt zien dat de produktie van de auto's op zich goed gaat maar dat de afstemming tussen de verschillende stations nog niet is ingeregeld. (veels te veel produktiemedewerkers met de handen over elkaar, te veel papiertjes op de auto's)

Volgens mij gaat het goed komen....,

karlvhilst
09-16-2012, 12:04 AM
Ik als Vlaming (Belg dus) kom hier effe kijken want de Belgische groep is... "dood"
Ik ben dus ook vol ongeduld aan het wachten op positief nieuws...
The Froq geeft me weer hoop! :-)

widodh
09-16-2012, 12:59 AM
We zijn eigenlijk allemaal junkies die af en toe hun "Tesla shot" nodig hebben.. Die hebben we nu al een tijdje niet meer gehad en dat geeft rare bijwerkingen!

jetje
09-16-2012, 12:10 PM
Overigens zijn er sinds vandaag opname van Elon Musk in Fremont waar ik eindelijk het bewijs kreeg dat de productielijn echt op gang komt. Het was de eerste keer dat de produktiestraat gefilmd werd terwijl er meerdere auto's werden geassembleerd.

Volgens mij gaat het goed komen....,

Waar staat die film? Kan hem niet vinden

LuckyLuke
09-16-2012, 12:30 PM
http://video.foxbusiness.com/v/1838765496001/ceo-tsunami-of-hurt-coming-for-those-shorting-tesla

karlvhilst
09-17-2012, 12:16 AM
Hartelijke dank voor deze positieve Tesla shot! Leuk! :smile:

SIG116
09-17-2012, 03:22 AM
Fantastisch dit forum met lotgenoten. Persoonlijk heb ik mijn gewone Tesla S omgezet naar een Signature om toch in ieder geval begin 2013 te kunnen rijden. Zou wel heel jammer zijn als dat veel later zou worden. Verder wil ik me ook graag aanmelden voor de bijeenkomst in Eindhoven.

Groet,
Michel

widodh
09-17-2012, 03:32 AM
Fantastisch dit forum met lotgenoten. Persoonlijk heb ik mijn gewone Tesla S omgezet naar een Signature om toch in ieder geval begin 2013 te kunnen rijden. Zou wel heel jammer zijn als dat veel later zou worden. Verder wil ik me ook graag aanmelden voor de bijeenkomst in Eindhoven.

Groet,
MichelLotgenoten klinkt wel erg zwaar ;)

Welkom in ieder geval!