Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.12.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zeg ook niks over haperen :)

Spotify cached en download niks voor offline gebruik waardoor nummers steeds opnieuw gedownload worden door de Tesla Spotify implementatie.
Bij mij duurt het ook soms ettelijke minuten voor ik iets te horen krijg van Spotify. (Tenzij ik de app open laat bij het uitstappen, maar dat doe ik vaak bewust niet omdat ik vaak podcasts luister en ik zo niet op hetzelfde moment kan inpikken als waar ik gestopt ben) Ik woon echt niet in een zone met slechte mobiele ontvangst. Gewoon een brakke app…

Ik erger me er mateloos aan.
 
Ik heb premium maar dat is meer omdat ik m'n bundel op m'n mobiel niet wil burnen door de brakke Spotify implementatie van Tesla die niks lijkt te cachen/downloaden.
Ik ben best tevreden met de Spotify implementatie van Tesla en heb er eigenlijk zelden of nooit problemen mee. Maar er wordt wel degelijk gecachet, want als ik een grens over rijd waarna de LTE tijdelijk wegvalt wordt het lopende nummer gewoon tot het einde afgespeeld. Daarna stop Spotify er pas mee.
 
Gisteren min of meer dezelfde route gereden en de laad adviezen slaan inderdaad nergens meer op.
Direct na vertrek van een laadpunt terug willen, of oh nee toch niet, je komt waarschijnlijk met meer dan 30% aan bij de volgende 😆
Dat had ik afgelopen weekend ook. Opgeladen tot 73% in Pfalzfeld, meer dan genoeg om de volgende stop te bereiken, en na vertrek stuurt de navigatie mij linea recta weer terug naar de supercharger. Ik snapte eerst niet waarom hij mij niet de A61 richting Koblenz op wilde sturen, totdat ik door had dat hij me terug wilde sturen. In ruim 4 jaar tijd nog nooit meegemaakt :(
 
Die optie zit er echt al heel lang in. Misschien al 2 jaar ofzo?
Je kunt al lang wifi aanzetten terwijl je in Drive geschakeld bent; maar voorheen moest je dat - in ieder geval bij mij - elke keer als je vanuit P naar D schakelde doen.

Nu staat er in datzelfde scherm de mogelijkheid om een check-in-de-box te zetten, zodat de wifi hotspot verbonden blijft. Die had ik nog niet eerder.
 
Ik hoop echt dat er snel een update komt waarbij de automatische ruitenwissers functie vedwenen is als je op AP rijd. Wat kan ik me ergeren aan die dingen die gaan wissen zonder reden, echt super vervelend.
Verschilt dus echt wel van wagen tot wagen. Ik heb er dus totaal geen last van. Hooguit wissen ze iets later dan ik zou dien, maar nog steeds op tijd. En met een druk op de knop snel te verhelpen.
Al eens een andere sproeivloeistof geprobeerd? Leek hier eerder al soelaas te brengen.
Een grondige reiniging van het raam? Eens ontvetten misschien?
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Verschilt dus echt wel van wagen tot wagen. Ik heb er dus totaal geen last van. Hooguit wissen ze iets later dan ik zou dien, maar nog steeds op tijd. En met een druk op de knop snel te verhelpen.
Al eens een andere sproeivloeistof geprobeerd? Leek hier eerder al soelaas te brengen.
Een grondige reiniging van het raam? Eens ontvetten misschien?
ze wissen zonder regen , en ook als er maar 3 druppels op mn ruit zitten, heeft niet zoveel te maken met de sproeivloeistof of reiniging. Toevallig gisteren om 1600 uur mn ruit volledig gepoets ivm enorme vliegenvangst de dag ervoor, maar dezelfde avond alweer problemen, gewoon veel te snel en veels te vaak wissen, ook als het al droog is na een regenbui gewoon blijven wissen. Hele probleem is gewoon simpel op te lossen door mijzelf te laten beslissen wanneer de wissers aan gaan en niet de AI laat maar zeggen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
ze wissen zonder regen , en ook als er maar 3 druppels op mn ruit zitten, heeft niet zoveel te maken met de sproeivloeistof of reiniging. Toevallig gisteren om 1600 uur mn ruit volledig gepoets ivm enorme vliegenvangst de dag ervoor, maar dezelfde avond alweer problemen, gewoon veel te snel en veels te vaak wissen, ook als het al droog is na een regenbui gewoon blijven wissen. Hele probleem is gewoon simpel op te lossen door mijzelf te laten beslissen wanneer de wissers aan gaan en niet de AI laat maar zeggen.
Zoals @Phil V al schreef, verschilt het per auto en kan het best met de sproeivloeistof te maken hebben. Zelf heb ik ook zelden dat de wissers blijven gaan nadat de bui voorbij is. Het zou best kunnen dat er een bepaalde stof in de ruitensproeier vloeistof zit een soort wis gedrag veroorzaakt.
 
Zoals @Phil V al schreef, verschilt het per auto en kan het best met de sproeivloeistof te maken hebben. Zelf heb ik ook zelden dat de wissers blijven gaan nadat de bui voorbij is. Het zou best kunnen dat er een bepaalde stof in de ruitensproeier vloeistof zit een soort wis gedrag veroorzaakt.
Nee, onderweg naar Italië, geen druppel gevallen, begonnen ze ook vaker spontaan aan te gaan. Leek toch enige tijd goed te gaan maar dit was geen succes.
 
Gister onderweg uit Italië de hele dag lichte regen. De ruitenwissers gingen echter op stand turbo heen en weer. En stopten veel te laat als het droger werd.
Bij Supercharger Modena Sud (prima overnachtingsmogelijkheid, want laden gebeurt op terrein van het hotel, dat zelfs een afgesloten parking in de kelder heeft) heb ik de ruitenwissers goed ontvet en zie daar: vandaag weer de hele dag regen en de ruitenwissers deden kalm hun werk. Stopten zelfs als het even minder vochtig werd. Dus de tips van hierboven kloppen bij mij in ieder geval.
 
Last edited:
Ik snap niet, met zoveel klachten van het aangaan van de wissers bij droog weer, dat men niet de werkwijze van BMW implementeert. (of nog beter, laat de gebruiker dit kiezen als optie)
Daar blijven de ruitenwissers uit tot je op het knopje op de stalk drukt. Pas dan gaan ze op automatisch. Dat zou al veel ergernis schelen en op zijn minst voorkomen dat de ruitenwissers over de ruit schrapen bij droog/zonnig weer. Volgende keer starten staan ze weer uit.

Na 30.000 km moeten de mijn eigenlijk al vervangen worden want ik heb last van strepen. Dit komt doordat ik regelmatig last heb van het wissen bij een droge of stoffige ruit.
 
heeft niet zoveel te maken met de sproeivloeistof of reiniging.
Ruitenwissers worden aangestuurd door de camera’s vuil of een vloeistof die een film achterlaat kan er voor een camera uit zien als regen.
Nee, onderweg naar Italië, geen druppel gevallen, begonnen ze ook vaker spontaan aan te gaan.
Of een vliegje
 
  • Like
Reactions: Enzo63